Bár a kínai új generációs, azaz elektromos, hibrid- vagy hidrogénhajtású autók vásárlásához nyújtott nagyvonalú állami támogatási rendszer a múlt év végével kifújt, egyes tartományok dönthetnek úgy, hogy saját hatáskörükben és saját forrásaik felhasználásával segítik a szerényebb jövedelmű kínai fogyasztók autóvásárlásait – és nem csak az elektromos változatokét. A központi támogatási rendszer kivezetésével a villanyautó-gyártók elveszítették kényelmes helyzetüket, és valódi harc kezdődött körükben a vásárlókért.
Ebben a Tesla állt az élre, amely kihasználva magas haszonkulcsát, bőséggel tudott engedi az áraiból. S ahogy az lenni szokott, követték őt a többiek, amelyeknek a diszkonttal árusított modelleken is marad tisztességes hasznuk. A benzines és dízelautókat kínáló gyártók is megijedtek, a villanyautók ára ugyanis olyan mélyre süllyedt, hogy már versenyképes alternatívát kínált, elszipkázva tőlük a vásárlókat.
A Peugeot, a Citroen, a Mercedes és a Chevrolet talán még idejében eszmélt, és beszállt az árversenybe.
A közép-kínai Hubej tartományban a helyhatóság a Dongfenggel közös akció keretében csaknem 40 százalékos támogatást helyezett kilátásba azoknak, akik ettől az autógyártótól rendelik meg új járművüket. A kedvezmény hátterében az áll, hogy a Dongfeng ebben a tartományban gyártja az autóit, így a helyhatóság a helyi ipart, a helyi foglalkoztatást és a helyi vásárlókat támogatja.
Közrejátszik ebben, hogy a Dongfeng állami hátterű társaság, és a PSA Peugeot-Citroennel vegyesvállalati formában gyárt Hubejben francia licenc alapján gépkocsikat. Köztük a Citroen C6-ost, amelyért most csak 19 100 dollárt kell fizetni a hó végéig tartó akció keretében. Ez 6,86 millió forint, miközben idehaza a a C6-os alapmodellje is 11,2 millióról indul.
A General Motorshoz tartozó Chevrolet modelljei közül a Blazer, az Equinox és a Monza is jóval olcsóbb lett. A kínai gyártású Blazer városi terepjáró árából 3,7 millió forintnyi jüant csíptek le, így az már 8,25 millió ért hazavihető. Ez igen barátságos ár egy ilyen autóért.
Az északkelet-kínai Csilin tartomány az ottani FAW Grouppal állt össze, és e gyártó az autóihoz legfeljebb 1,9 millió forintnyi támogatást ad. A márciusra szóló keretük 7,73 milliárd forintnyi, ami legalább 4100 autó megvásárlásához elegendő.
Ron Zheng, a Roland Berger tanácsadó cég sanghaji partnere szerint a tartományi támogatásoknak van egy olyan a hatása is, hogy a még mindig bizonytalan vásárlókat az autókereskedésbe vonzza, emellett
az akciós modellek többségéből jelentős raktárkészlet halmozódott fel, azaz az árcsökkentéseknek van némi készletkisöprés jellege is.
A kínai autóeladások a vártnál lassabban élénkülnek, miután Kína decemberben eltörölte a zéró-Covid-politikát. A benzinüzemű autók eladásai tavaly 13 százalékkal estek vissza, miközben a Tesla és a BYD vezette elektromos szekció 74, a plug-in hidrideké pedig 161 százalékos bővülést mutatott fel éves szinten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.