A légiutasok jogainak hatékony érvényesülése érdekében kötött hatósági szerződést a Wizz Air és a fogyasztóvédelmi hatóság – derül ki az Igazságügyi Minisztérium (IM) és a légitársaság szerdai közleményéből.
A tárca közleménye felidézi, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság állampolgári megkeresések nyomán hatósági eljárás keretében vizsgálta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) légitársaság 2022. január 1. és augusztus 15. közötti időszakban alkalmazott kereskedelmi gyakorlatát a légi utasok jogait érintő uniós rendelkezések betartása, valamint a fogyasztóvédelmi törvényben foglalt írásbeli fogyasztói panaszokra vonatkozó válaszadási kötelezettség teljesítése kapcsán.
Mivel a légitársaság együttműködőnek bizonyult, az eljárás hatósági szerződéssel zárult,
amelyben a Wizz Air a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak érvényesülését.
A közlemény hangsúlyozta, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság a Wizz Air vállalásainak közvetlen és pozitív hatásait a fogyasztókra – például a légitársaság által nyújtott kompenzációt – is lényeges körülményként vette tekintetbe, valamint azt is, hogy ezek a lépések a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják mind az informatika fejlesztésekkel, mind a minőségbiztosítási rendszer bevezetésével, mind a tájékoztató kampánnyal.
Azonban arra is felhívják a figyelmet, hogy
a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja a kötelezettségvállalások teljesítését, és akár emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal.
A légitársaság közleménye is a vállalások közvetlen és pozitív hatásait hangsúlyozta a Wizz Air által nyújtott kompenzációval, valamint az informatikai fejlesztésekkel, amelyek járatüzemeltetési problémák esetén elősegítik az utasok számára biztosítandó segítségnyújtást.
A Wizz Air továbbá széles körű edukációs kampányt folytat az utasjogokról ügyfeleinek a megfelelő tájékoztatás és a nem várt esetekre való felkészítése érdekében.
A vállalat januárban közölte, hogy 3,7 millió magyarországi utasával tavaly is csúcsot döntött, és az idén több mint 4,8 milliós magyarországi utasforgalomra számítanak. A 12 gépből álló budapesti bázisuk nyáron egy újabb repülőgéppel bővül. Magyarországi kínálatukban 30 ország 64 úti célja érhető el, ezzel hazánkban a Wizz Air a piacvezető. Hozzátették, hogy a cég számára Magyarország kiemelten fontos bázis, ezért korszerű, csendesebb, környezetkímélő gépeket telepítettek ide.
A Wizz Air a 2023-as pénzügyi éve múlt szeptemberben zárult első fél évében adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti nyeresége (EBITDA) éves összevetésben 164,3 millió euróról 217,8 millióra, a bevétele 880,4 millió euróról 2,194 milliárdra változott. Az utasforgalom 12,5 millióról 26,5 millióra nőtt.
Háború fenyegeti Moldovát – Leállítja a Kisinyovba tartó járatait a Wizz AirMárcius 14-től nem mennek menetrend szerinti gépek Budapestről Kisinyovba. A Wizz Air biztonsági aggályok miatt változtatott. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.