Eddig az akkumulátorgyártás állt az amerikai e-autó-gyártás fókuszában: nem véletlenül, hiszen az akkumulátorok előállításához használt nyersanyagok, mint a kobalt, a nikkel és a lítium, többnyire importból származnak, az anódokkal, katódokkal és más akkumulátor-alkatrészekkel együtt. Ezért a Biden-adminisztráció már 2021-ben döntött, hogy 2,8 milliárd dollárt költ a szövetségi infrastrukturális fejlesztések részeként, hogy bővítse az elektromos járművek akkumulátorainak hazai gyártását.
Most újabb kritikus alkatrész kerül az érdeklődés középpontjába.
Ez az elektromos hajtáshoz nélkülözhetetlen, papírvékonyságú acél. Ami a mosógépekben, légkondicionálókban, elektromos szerszámokban és az e-autókban mechanikai energiává alakítja az elektromos áramot. Nos, ebből a különleges minőségű acélfajtából az évtized végére a kereslet egymillió tonnával múlhatja felül a jelenlegi globális kínálatot.
Most a Cleveland-Cliffs és a U.S. Steel vette kézbe az ügyet; bár a világ acéltermelésének csupán 1 százalékát képviselik,
már most is hiánycikkek a különlegesen vékony, elektromos acéllemezek.
A két vállalat arra számít, hogy a globális kereslet gyorsabban bővül, mint a termelőkapacitás: már most 50-52 hét az átfutási idő a megrendeléstől a szállításig. Ráadásul az elektromos acél több mint 80 százaléka Kínából, Japánból és Dél-Koreából származik.
Ez az acélfajta szilíciumot is tartalmaz, és
a vékonyra préselt darabokat úgy rakják össze, mint egy kártyapaklit,
az így képzett vastag laminátum pedig a forgó villanymotorok magját alkotja. Az elektromos acél olvasztása, öntése és hengerlése lassú és precíz folyamat, a termék negyed milliméteres vastagságú. A magas minőségi követelmények a legtöbb acélgyártót elriasztják ettől a fontos piactól.
Komoly összpontosításra van szükség és abszolút konzisztenciára, különben csak selejtet gyártunk
– mondta David Stickler, iparági szakértő, aki a U.S. Steel épülő gyárát tervezte.
Az elektromos autók motorjaiban használt
különleges minőségű elektromos acél tonnája 2400-2800 dollár, míg a melegen hengerelt acéllemezek ára csupán 1100 per tonna.
A U.S. Steel még ebben az évben megkezdi az elektromos acél gyártását a Big River gyárban. Körülbelül 450 millió dollárt költöttek a gyártósorra, amelynek az éves kapacitása 200 ezer tonna lesz. A Cleveland-Cliffs pedig azt tervezi, hogy évi 50 ezer tonnás kezdőkapacitással indít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.