Május 6-át, III. Károly koronázásának napját várva már előre dörzsölik a tenyerüket a londoni luxusszállodások, a várakozások szerint zsúfolásig megtelnek a lakosztályok – amerikai turistákkal.
Az Allora.ai szállásfoglaló portál felmérése szerint a 4 és 5 csillagos hotelek május eleji foglalásainak 32 százaléka érkezett a tengerentúlról, ez jóval magasabb arány a szokásosnál. A platform szerint az amerikaiak 24, a helyiek 34 százalékkal részesednek az ebben az időszakban szokásos bevételből.
„Nagyon jól jön a londoni szállodásoknak, hogy az amerikaiak fantáziáját ennyire megragadta a koronázás, hiszen várhatóan sokkal jobban kihasználják a szállodák által kínált szolgáltatásokat (étterem, wellness)” – mondta a Bloombergnek Michael De Jongh, a portál kereskedelmi vezetője.
„Az amerikai vendégek jóval többet költenek, mint a helyiek”
– tette hozzá.
Az ötcsillagos The Londoner például külön martinibárt nyit az esemény tiszteletére, a The Dorchester a koronázás napjára kinyitja a tetőteraszát, ahonnan jó rálátás nyílik a koronázási menetre – közben el lehet költeni az étterem által ajánlott, 165 fontról induló háromfogásos ebédet (kb. 70 ezer forint).
Patricia Yates, a VisitBritain, a brit turizmus felvirágoztatásával foglalkozó ügynökség vezérigazgatója szerint a koronázási ceremónia világesemény lett, főleg az amerikaiak érdeklődnek iránta. A pandémia által megkövetelt korlátozások feloldása óta egyébként az amerikai turisták húzzák a szektort,
2019-ben 5,2 milliárd fontot hagytak az Egyesült Királyságban, az idén ez az összeg már áprilisra 40 százalékkal több.
Az ágazatnak különösen jól jön az amerikaiak britmániája, főleg azt követően, hogy kiderült: a helyieket nem annyira hozza lázba az esemény. Egy YouGov-felmérés szerint az apátia főleg a fiatalabb korosztály körében erős;
a 18–24 éves korosztály 75 százaléka „nem túlságosan” vagy „egyáltalán nem” érdeklődik Károly herceg nagy napja iránt.
Számos londoni már előre fázik a tömegtől és a felhajtástól, sokan közülük el is hagyják a várost az ünnepségek idejére. Az Expedia által gyűjtött adatok szerint ugrásszerűen megnőtt az amszterdami, párizsi és New York-i utazások, foglalások száma, míg a legdrágább londoni szállodákat elárasztják majd az amerikaiak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.