BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Tim Cook to Open First Apple Store in India in Pivot Beyond China
Tim Cook, chief executive officer of Apple Inc., center right, shakes hands with a customer during the opening of the new Apple BKC store in Mumbai, India, on Tuesday, April 18, 2023. Apple's sales drive is set for a boost as it opens its first local store Tuesday in an upscale business district in Mumbai. Photographer: Indranil Aditya/Bloomberg via Getty Images

Az Apple saját márkás boltokkal is megveti a lábát Indiában

Tim Cook vezérigazgató hivatalosan is megnyitotta az Apple első indiai üzletét Mumbaiban, két nap múlva pedig a második is kitárja kapuit Újdelhiben. A vezető célja, hogy a saját márkás kiskereskedelmi üzletekkel felpörgesse az eladásokat az indiai piacon.

Hosszú egyeztetési és engedélyeztetési folyamat ért véget kedden, amikor az Apple megnyithatta első saját márkás üzletét Indiában. Az eseményt a vásárlók izgatottan várták, hosszú sorokban kígyóztak, hogy minél hamarabb beléphessenek a Mumbai pénzügyi központjában található boltba. 

Tim Cook to Open First Apple Store in India in Pivot Beyond China
Tim Cook, chief executive officer of Apple Inc., center right, shakes hands with a customer during the opening of the new Apple BKC store in Mumbai, India, on Tuesday, April 18, 2023. Apple's sales drive is set for a boost as it opens its first local store Tuesday in an upscale business district in Mumbai. Photographer: Indranil Aditya/Bloomberg via Getty Images
Tim Cook megnyitotta az első indiai Apple üzletet, amit nagy felhajtás övezett. A képen a vezérigazgató egy boldog vásárlóval fog kezet az alkalmazottak sorfalai között.
Fotó: Getty Images

Tim Cook vezérigazgató célja a diverzifikáció, azaz azt szeretné elérni, hogy az Apple portfóliójában a különböző piacok kiegyenlítettebb részesedéssel szerepeljenek, így abban a kínai kisebb arányt képviseljen. Jó lehetőség erre az 1,4 milliárd lakosú India piaca, ami mára megelőzte Kínát, és a világ legnépesebb országa lett. Sőt, a fogyasztás szempontból fontos indiai középosztály erőteljesen bővül. 

A Bloomberg összesítése szerint 

minden második indiainak van telefonja, ám közülük csupán 4 százalék használ iPhone-t.

Jelenleg az olcsó kínai és dél-koreai márkák birtokolják a piac túlnyomó többségét, ami azt jelenti, hogy bőven van tér a drágább telefonok népszerűsítésre. 

Az Apple üzletei az értékesítésen túl támogatást és szervizszolgáltatást biztosítanak a vásárlóknak, amivel növelik a fogyasztók bizalmát a cég iránt. A gyártó Újdelhiben nyitja a második boltját csütörtökön.

Az Apple szaküzletei felpörgethetik az indiai értékesítési forgalmát.

A vállalat 2020-ban már elindította online áruházát Indiában, és termékei a helyi kiskereskedelmi partnereknél is megvásárolhatók. Az Apple közel 6 milliárd dollárt értékben adott el új készülékeket az indiai piacon a márciusig tartó évben.

Az Apple az elmúlt pénzügyi évben megháromszorozta az Indiában gyártott iPhone-ok mennyiségét, és több mint 7 milliárd dollár értékben gyártott telefonokat. A jövőben a gyártó várhatóan ennél még többet készít. Mivel a kereskedelmi egységek megnyitásához India egyik követelménye az volt, hogy a termékek egy részét helyben állítsák elő, az Apple-nek eggyel több oka volt, hogy bővítse a helyi gyártást.

Rohamtempóban nő az Indiában készült iPhone-ok száma

Ám hiába az egy év alatt triplázódó termelés, ez még mindig csak töredéke a teljes gyártásnak.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.