Hosszú egyeztetési és engedélyeztetési folyamat ért véget kedden, amikor az Apple megnyithatta első saját márkás üzletét Indiában. Az eseményt a vásárlók izgatottan várták, hosszú sorokban kígyóztak, hogy minél hamarabb beléphessenek a Mumbai pénzügyi központjában található boltba.
Tim Cook vezérigazgató célja a diverzifikáció, azaz azt szeretné elérni, hogy az Apple portfóliójában a különböző piacok kiegyenlítettebb részesedéssel szerepeljenek, így abban a kínai kisebb arányt képviseljen. Jó lehetőség erre az 1,4 milliárd lakosú India piaca, ami mára megelőzte Kínát, és a világ legnépesebb országa lett. Sőt, a fogyasztás szempontból fontos indiai középosztály erőteljesen bővül.
A Bloomberg összesítése szerint
minden második indiainak van telefonja, ám közülük csupán 4 százalék használ iPhone-t.
Jelenleg az olcsó kínai és dél-koreai márkák birtokolják a piac túlnyomó többségét, ami azt jelenti, hogy bőven van tér a drágább telefonok népszerűsítésre.
Az Apple üzletei az értékesítésen túl támogatást és szervizszolgáltatást biztosítanak a vásárlóknak, amivel növelik a fogyasztók bizalmát a cég iránt. A gyártó Újdelhiben nyitja a második boltját csütörtökön.
Az Apple szaküzletei felpörgethetik az indiai értékesítési forgalmát.
A vállalat 2020-ban már elindította online áruházát Indiában, és termékei a helyi kiskereskedelmi partnereknél is megvásárolhatók. Az Apple közel 6 milliárd dollárt értékben adott el új készülékeket az indiai piacon a márciusig tartó évben.
Az Apple az elmúlt pénzügyi évben megháromszorozta az Indiában gyártott iPhone-ok mennyiségét, és több mint 7 milliárd dollár értékben gyártott telefonokat. A jövőben a gyártó várhatóan ennél még többet készít. Mivel a kereskedelmi egységek megnyitásához India egyik követelménye az volt, hogy a termékek egy részét helyben állítsák elő, az Apple-nek eggyel több oka volt, hogy bővítse a helyi gyártást.
Rohamtempóban nő az Indiában készült iPhone-ok számaÁm hiába az egy év alatt triplázódó termelés, ez még mindig csak töredéke a teljes gyártásnak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.