A termékgyártók és a kiskereskedők a pandémiából akadó ellátási és gyártási nehézségek miatt az elmúlt néhány évben világszerte kevesebbet költöttek innovációra. A vezetők szerint a fogyasztói kereslet változása és a gazdasági lassulás is szerepet játszott ebben.
Most az újdonságok bevezetéséért folyik a verseny: az új termékek létrehozásával járó munka azonban gyakran hónapokig vagy évekig is eltarthat, a vállalatok a gazdasági bizonytalanságok közepette pedig vonakodnak befektetni a szükséges kutatásokba és fejlesztésekbe – írja a Wall Street Journal.
A cégek leginkább azt kívánják elkerülni, hogy ne olyan termékek létrehozására és forgalmazására költsenek pénzt, ami később áldozatul eshet az infláció, a Covid és az ellátási lánc nehézségeiből adódó hatásoknak. A Basic Fun amerikai játékgyártó cég várakozásai szerint az ellátási lánc az év közepére normalizálódik, de továbbra is aggódnak az infláció és a fogyasztói kiadások lassulása miatt.
A Circana piackutató cég szerint 2022-ben 13 százalékkal kevesebb új árucikket dobtak a piacra, mint 2020-ban.
A legnagyobb csökkenést a szépségápolás, a lábbelik, a kisgépek és a játékok kategóriában lehetett tapasztalni. Marshal Cohen, a Circana vezető iparági tanácsadója szerint a visszaesés több egymásra ható tényező eredménye. A pandémia gyökeresen megváltoztatta a fogyasztási szokásokat, ami módosításra kényszerítette a gyártókat és a kiskereskedőket, hogy lépést tudjanak tartani a változó kereslettel.
Az ellátási lánc zavarai először áruhiányt, majd árubőséget eredményeztek, és a felesleges termékek miatt a kiskereskedők nem tudtak friss árut behozni.
Cohen elmondta, hogy az újdonságok keresletet teremthetnek, az ismételt dolgokkal azonban halálra untatják a fogyasztókat.
A kiskereskedők szerint több új termék kerül a boltokba most, hogy az ellátási lánc normalizálódik, és az elmúlt szezonok felesleges készletei kiürültek. A vásárlók azonban még nem biztos, hogy látják a változást.
Csúszás van a boltokban kapható és a kifutókon, illetve a divatmagazinokban megjelenő ruhák között. Egyszerűen nem lehet megtalálni azokat az újdonságokat és divatos megjelenéseket, amelyeket az Instagramon látunk
– mondta Lucia Gulbransen személyi stylist. Néhány gyártó szerint a kiskereskedők még mindig haboznak, hogy újdonságokkal rukkoljanak elő.
Ez egy minden szempontból kockázatkerülő szezon. A szokásoshoz képest nagyobb az ellenállás az új stílusokkal szemben
– mondta David Katz, a Randa Apparel & Accessories marketingvezetője.
Az olyan alapdarabok, mint a pólók, topok és kapucnis pulóverek jelenleg a választék mintegy 60 százalékát teszik ki a nagy, középkategóriás láncoknál, szemben a 2019-es 50 százalékkal.
Új fazonok helyett a kiskereskedők inkább új színeket és anyagokat rendelnek a meglévő és jól bevált termékekből
– nyilatkozta Jackie Ferrari, az American Fashion Network ruhagyártó cég vezérigazgatója.
A probléma nem korlátozódik kizárólag a fogyasztási cikkeket értékesítő vállalatokra. A Walt Disney vezérigazgatója, Robert Iger nemrég úgy nyilatkozott, hogy a vállalatnak óvatosnak kell lennie, hogy a Marvel-franchise-ból mely képregényfigurákból és történetekből készít filmeket, hogy továbbra is az újdonság erejével hassanak a nézőkre.
Szükség van-e egy harmadik vagy negyedik részre ugyanazzal a karakterrel, vagy itt az ideje, hogy más szereplők felé forduljunk?
– tette fel a költői kérdést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.