A Facebook rendszere évtizede nem látott reklámbakit követett el Alex Gorlick reklámszakember szerint. Technikai hiba miatt a hirdetéseket megjelenítő rendszer ugyanis felpörgött, és számos cég esetében vasárnap reggel az aznapra szóló hirdetéseik 90 százalékát 9 óráig kiszórta a hírfolyamba, így a későn ébredő facebookosok lemaradhattak a kifejezetten őket megcélzó reklámokról, a hirdetőket viszont egyelőre nem számszerűsített kár érte.
A gazdasági lassulás és az infláció miatt a cégek is jobban figyelnek a reklámköltésikre, azok hatékonyságára, a célközönségük optimális elérésére. Így manapság egy ilyen gikszer még nagyobb negatív következményekkel jár, mint pár évvel ezelőtt. A Varos adatelemző és marketingcég szerint a hirdetők kétharmadára jelentős hatással volt a hiba. Azok a cégek, amelyeket viszont nem érintett a probléma, sokkal jobb helyzetbe kerültek aznap.
A rendszerprobléma máshogy is érinthette a vállalatokat. Mivel a kiskereskedők gyakran az online hirdetéseik alapján hoznak meg olyan üzleti döntéseket, hogy hány terméket rendeljenek vagy adjanak el, a szoftverhiba az üzletmenetük ezen területére is hatással volt.
A Facebook anyavállalata, a Meta elismerte a hibát, és jelezte, hogy részletes elemzés után visszatérítési lehetőségeket kínálnak a pórul járt hirdetőiknek. Barry Hott marketingszakember a CNBC-nek elmondta, hogy
az érintetteknek mindenképp érdemes felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, nehogy figyelmen kívül hagyják őket a kártalanításban.
A Facebook nem csak ezzel a kártérítéssel foglalkozik mostanában. Pár napos hír, hogy az, aki az Egyesült Államokban az elmúlt 16 évben használta a közösségi platformot, egy nemrég elindított csoportos kereset szerint jogosult lehet „fájdalomdíjra”, mivel a Cambridge Analytica adatbányász cég megszerezhette az adatait, és vissza is élhetett a bizalmas információkkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.