BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Nevet kapott Kína első saját gyártású óceánjárója

A tengerjáró sétahajók piacát az európai cégek uralják, de Kína is belép a területre: az idén átadják az első hazai gyártású monstrumot, ami szinte teljesen elkészült, így nevet is kapott. Üzemeltetni egy kínai–amerikai vállalkozás fogja.

Kína első saját gyártású üdülőhajója szinte teljesen elkészült és az Adora Magic City nevet kapta, ami Sanghaj becenevére utal. A monstrum tengeri tesztelése nyáron kezdődik és év végén adják át – közölte a Kínai Állami Hajóépítő Vállalat (CSSC) és a Carnival.

 

A 323,6 méter hosszú és 135 500 bruttó űrtartalmú hajó 2125 szobával várja a vendégeket, több mint 5200 utast tud szállítani. Az üzemeltető a Shanghai Telecommal együttműködve dolgozik azon, hogy a hajó 5G képes legyen az induláskor. A járművet a CSSC leányvállalata, a Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding építi, üzemeltetni a CSSC és az amerikai Carnival közös leányvállalata, az Adora fogja. A névadó ünnepségen az érintett vállalatok közölték: a Magic City kelet és nyugat legjobb tulajdonságainak ötvözésén alapul – írja az SCMP.

A hajó átadása áttörést hoz mind a kínai hajóépítő iparban, mind pedig általában a fejlett gyártás területén tett erőfeszítésekben. A gyakran úszó városoknak is nevezett járművek a szükséges technológiák és a gyártási folyamat bonyolultsága miatt a legnehezebben és legdrágábban elkészíthető hajók közé tartoznak. Eddig ez volt az egyetlen olyan fejlett hajótípus, amelyet a távol-keleti országban nem gyártottak. A Waigaoqiao tavaly augusztusban megkezdte az ikertestvér, a H1509 kóddal jelzett hajó építését is, azt a tervek szerint 2025-ben adják át. Ez 2144 vendégszobával és 371 méteres hosszával a legnagyobbak között lehet.

Míg a kereskedelmi hajóépítést az ázsiai cégek uralják, a jachtok és az üdülőhajók terén az európai vállalatok dominálnak. A kínaiak belépése azonban felforgathatja a piacot, így a francia Chantiers de l’Atlantique, az olasz Fincantieri, a német Meyer Werft és finn leányvállalata, a Meyer Turku komoly árversenyre készülődhetnek a jövőben. Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a világjárvány ezt az iparágat sújtotta a legjobban, de az elmúlt hónapokban minden megváltozott: új társaságok alakultak, és több tucat új hajó áll az utasok rendelkezésére.

Egy ügyes trükkel Törökországba csempészték az orosz acélmágnás jachtját Horvátországból

Továbbra is ködös, hogy miként tűnhetett el az orosz milliárdos, Aliser Uszmanov jachtja Horvátországból. A luxushajót még tavaly tavasszal foglalták le a horvát hatóságok, de néhány hónappal ezelőtt furcsa körülmények között mégis elhagyta kikötőjét. Az Irina Vu névre keresztelt, 15 millió euró értékű hajót az adriai Murter szigetén foglalták le a horvát hatóságok még tavaly tavasszal.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.