Új fenntarthatósági célokat tűzött ki a Zara tulajdonosa, ezzel elismerve, hogy többet kell tennie a környezetre gyakorolt hatások, főként a hulladékok visszaszorítására. A világ legnagyobb fast fashion cége korábban ígéretet tett, hogy 2030-ra minden ruhaterméke csökkentett környezetterheléssel készül. A vállalat célul tűzte ki, hogy fenntarthatóbb pamutot, lenvásznat, poliésztert és fapépből készült szálakat használjon, de konkrétumot nem fogalmazott meg az újrahasznosításra vonatkozóan. Most ezt is megtette.
Óscar García Maceiras vezérigazgató a cég kedden tartott éves részvényesi közgyűlésén elmondta, hogy az évtized végére a ruhák száljainak 40 százaléka hagyományosan újrahasznosított anyagból, 25 százaléka pedig fenntartható módon tenyésztett növényekből, további 25 százalék új generációs anyagokból, 10 százalék pedig egyéb fenntartható forrásokból származna.
Az Inditex fenntarthatósági stratégiájának központi eleme az lesz, hogy 2040-re nulla kibocsátás legyen, azaz teljes mértékben körforgásos gazdálkodásra álljon át.
Ezenkívül a vállalat olyan befektetéseket is vállalt, amelyekkel 2030-ra elérheti, hogy világszerte ötmillió hektár erdőt újratermeljen – írja a Reuters.
Mivel az Európai Bizottság olyan szabályozáson dolgozik, amely fizetésre kötelezné a ruhakereskedőket a keletkező hulladékok miatt, a vállalatnak kézenfekvő volt az újrahasznosítási célok meghozatala.
Túl sok ruha végzi a kukában – lépéskényszerben a ZaraFejenként 11 kiló ruhát dobunk ki évente, szigorít a ruhaipari szabályozáson az EU. |
A mamutvállalat nem mutatja a termelés lassulásának jelét. Az Inditex rekordot ért el az eladásokban, az árrésben és a nyereségben egyaránt, amióta Marta Ortega tavaly áprilisában átvette az elnöki posztot. A cég részvényei idén 38 százalékkal emelkedtek.
A cég 621 244 tonna ruhát forgalmazott tavaly az éves jelentése szerint. Ez tizedével meghaladja a 2021-es adatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.