A magas árak miatt a fogyasztók tömegei fogják vissza az alapvető élelmiszerek vásárlását – figyelmeztetett kedden az egyik legnagyobb francia kiskereskedelmi lánc, a Carrefour vezérigazgatója, Alexandre Bompard. Egyúttal sürgette a francia hatóságokat, hogy halasszák el a kiskereskedelmi akciók mértékét korlátozó törvény bevezetését.
Spóroláscunamit látunk Franciaországban. Amikor az alapvető élelmiszerekhez nem lehet hozzájutni, amikor az emberek alapvető javak nélkül maradnak, akkor cselekedni kell
– mondta az elnök-vezérigazgató a Franceinfo rádiónak.
Bompard – aki más kiskereskedelmi vállalatok vezetőivel együtt szerdán találkozik Bruno Le Maire pénzügyminiszterrel, hogy megvitassák a megélhetési költségek kérdéseit – azt mondta, hogy „egyéves moratóriumot fog kérni a minisztertől a Descrozailles-törvény alkalmazására”, amely korlátozza a szépségápolási, higiéniai és ápolási termékekre kiterjedő bolti promóciókat.
Az idén márciusban elfogadott és a tervek szerint jövő márciusában hatályba lépő törvény értelmében a kiskereskedők legfeljebb 34 százalékos árkedvezménnyel hirdethetik a szépségápolási, higiéniai és más hasonló termékeket. A Carrefour még szabadon árulhat mosóport 60 százalékos kedvezménnyel – érzékeltette Bompard.
Le Maire, aki márciusban 75 meghatározó élelmiszergyártótól kapott ígéretet arra, hogy több száz termék árát csökkenti, kedden azt hangsúlyozta, fokozni fogja a kiskereskedőkre és a gyártókra gyakorolt nyomást az árcsökkentés felgyorsítása érdekében.
A kormány által árcsökkentésre felszólított 75 legnagyobb élelmiszeripari vállalat közül azonban mostanáig csak 35 vállalta az árcsökkentést.
Jó úton járunk. Az árak azért csökkennek, mert beavatkoztunk, nyomást gyakoroltunk a kiskereskedőkre és a termelőkre, és továbbra is ezt fogjuk tenni
– mondta újságíróknak.
„Holnap találkozom a kiskereskedőkkel, holnapután pedig a termelőkkel, a cél az árcsökkentés felgyorsítása” – hangsúlyozta a miniszter. Le Maire elmondta, hogy arra fogja kérni őket, hogy szélesítsék ki azt a termékkört, amelynél a kiskereskedők és a termelők erőfeszítéseket tehetnek az árak terén. Azt is szeretné, ha több termelő működne együtt a kabinettel az árak letörésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.