Lezárják a Mont Blanc-alagutat karbantartási munkálatok miatt szeptember 4-től, 15 hétre. A 11,6 kilométeres alagút 1,2 kilométeres szakaszának felújítását jövőre folytatják. A munkálatok várhatóan 50 millió euróba kerülnek – közölte az útvonal üzemeltetője.
Az ügy fontosságát szemlélteti, hogy Matteo Salvini olasz közlekedési miniszter és miniszterelnök-helyettes személyesen egyeztet a francia hatóságokkal a minél gördülékenyebb munkavégzés érdekében.
A lezárások azonban már a héten elkezdődtek. Az Olaszország és Svájc közötti Szent Gotthárd-alagutat hétfőn időlegesen lezárták a heves esőzések miatt. A létesítményt kedden adták át újra a forgalomnak. Az Olaszországot Ausztriával és Franciaországgal összekötő Brenner, valamint Fréjus vasúti alagutat is üzemen kívül helyezték hétfőn, mivel a zivatarok földcsuszamlásokat okoztak a térségben. A Brenner-vasútvonalat kedden délután újranyitották.
Az SNCF Reseau francia vasúttársaság arról tájékoztatott, hogy a Fréjus-vasútvonalon a vágányjavítás csak a hegyoldal stabilizálása után kezdődhet, így a forgalom Saint-Jean-de-Maurienne és Modane között, a határ francia oldalán továbbra is tilos. A vonatok Franciaország és Olaszország között Nizzán és Svájcon keresztül közlekednek. Clement Beaune francia közlekedési miniszter a hét elején azt mondta, hogy a Frejus-alagutat napok múlva vehetik teljesen birtokba a közlekedők.
A lezárásokat több gazdasági szereplő is aggodalommal figyeli. A Mont Blanc-alagút lezárásáról Alessandro Spada, az olasz Assolombarda regionális üzleti lobbi elnöke elmondta, hogy tagjai aggódnak Észak-Olaszország kereskedelmére gyakorolt hatása miatt.
Az országok közti vasúti és közúti összeköttetések zavarait valóban megszenvedheti az olasz gazdaság – különösen a turizmus és az export. A Reuters úgy tudja, hogy a Conftrasporto közlekedési vállalat lobbijának vezetője, Paolo Ugge egyenesen drámai következményektől tart.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.