BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lezárják a Mont Blanc-alagutat, Olaszország nyakán ragadhat az exportáru

Közlekedési káosz fenyegeti Olaszország északi részét az Alpokon átívelő fontos bekötőutak lezárása miatt. A jövő héten belevágnak a Mont Blanc-alagút több hónapos felújításába.

Lezárják a Mont Blanc-alagutat karbantartási munkálatok miatt szeptember 4-től, 15 hétre. A 11,6 kilométeres alagút 1,2 kilométeres szakaszának felújítását jövőre folytatják. A munkálatok várhatóan 50 millió euróba kerülnek – közölte az útvonal üzemeltetője.

Long,Queue,Of,Vehicles,At,The,Entrance,To,The,Mont
A Mont Blanc-alagút Franciaországot és Olaszországot köti össze, tavaly 1,7 milliónál is több jármű használta.
Fotó: Shutterstock

Az ügy fontosságát szemlélteti, hogy Matteo Salvini olasz közlekedési miniszter és miniszterelnök-helyettes személyesen egyeztet a francia hatóságokkal a minél gördülékenyebb munkavégzés érdekében.

A lezárások azonban már a héten elkezdődtek. Az Olaszország és Svájc közötti Szent Gotthárd-alagutat hétfőn időlegesen lezárták a heves esőzések miatt. A létesítményt kedden adták át újra a forgalomnak. Az Olaszországot Ausztriával és Franciaországgal összekötő Brenner, valamint Fréjus vasúti alagutat is üzemen kívül helyezték hétfőn, mivel a zivatarok földcsuszamlásokat okoztak a térségben. A Brenner-vasútvonalat kedden délután újranyitották.

Az SNCF Reseau francia vasúttársaság arról tájékoztatott, hogy a Fréjus-vasútvonalon a vágányjavítás csak a hegyoldal stabilizálása után kezdődhet, így a forgalom Saint-Jean-de-Maurienne és Modane között, a határ francia oldalán továbbra is tilos. A vonatok Franciaország és Olaszország között Nizzán és Svájcon keresztül közlekednek. Clement Beaune francia közlekedési miniszter a hét elején azt mondta, hogy a Frejus-alagutat napok múlva vehetik teljesen birtokba a közlekedők.

Milyen hatással lehetnek a lezárások Olaszország gazdaságára?

A lezárásokat több gazdasági szereplő is aggodalommal figyeli. A Mont Blanc-alagút lezárásáról Alessandro Spada, az olasz Assolombarda regionális üzleti lobbi elnöke elmondta, hogy tagjai aggódnak Észak-Olaszország kereskedelmére gyakorolt hatása miatt.

Az országok közti vasúti és közúti összeköttetések zavarait valóban megszenvedheti az olasz gazdaság – különösen a turizmus és az export. A Reuters úgy tudja, hogy a Conftrasporto közlekedési vállalat lobbijának vezetője, Paolo Ugge egyenesen drámai következményektől tart.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.