A Volkswagen ismét megelőzte a rivális Teslát az elektromos autók németországi piacán. Az év első hét hónapjában a wolfsburgi székhelyű gyár 41 475 darab ilyen meghajtású személyautót adott el, míg az amerikai cég 40 289 darabot.
Az első fél évben még a Tesla állt az élen, ahogyan a tavalyi év egészét tekintve is – számolt be a német közlekedési hatóság (Federal Motor Transport Authority – KBA) jelentéséről a Deutsche Welle internetes kiadása, hozzátéve, hogy az elektromosautó-eladások még mindig messze elmaradnak a robbanómotorosokétól. Az előbbiből összesen 268 926 darabot értékesítettek Európa legnagyobb gazdaságában az év első hét hónapjában, míg az utóbbiból 1,64 milliót.
A következő három helyet is német gyártók foglalják el: a Mercedes 20 613, az Audi 16 789 elektromos autót értekesített az idén augusztusig. Az ötödik a BMW 15 987 eladott autóval, a hatodik pedig a dél-koreai Hyundai 15 411-gyel.
Bár az újautó-eladások az év eleje óta nőnek, még mindig jócskán elmaradnak a 2019-estől.
Ami a termelést illeti, az olyan német cégek, mint a Volkswagen és a BMW, 300 300 járművet gyártottak júliusban, 20 százalékkal többet a tavalyinál. Az ellátási láncok problémái – különösen a félvezetők hiánya – még mindig lassítja a kereslet kielégítését.
Az elektromos járművek regisztrációja azonban érezhetően fellendítette az autópiacot, amely júliusban közel 70 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az elektromos autók teszik ki most már az értékesítések 20 százalékát.
A további térnyerést azonban elemzők szerint valószínűleg visszafogja, hogy szeptemberben kifut az a program, amely támogatja a vállalati flották elektromosra cserélését.
Tovább csökkenti majd várhatóan a keresletet a stagnáló német gazdaság, a magas infláció és a kamatlábak növekedése is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.