Meglehetősen kevés az iskolabusz-vezető az Egyesült Államokban, a buszvezetőké volt ugyanis az egyik olyan foglalkozás, amelyet érzékenyen érintett a koronavírus-járvány. A bezárkózás és a digitális oktatás időszakában sokan felmondtak, mert a munkájukra nem volt szükség, azóta pedig a lemorzsolódott alkalmazottak egy részét még nem pótolták. Igaz, vannak jobb helyzetű tankerületek, mint például a bostoni, de összességében a buszsofőrhiány általánosnak mondható az országban.
A philadelphiai iskolakerületben csaknem 200 ezer kiskorút kell nap mint nap a tanintézménybe (és onnan haza) szállítani, így az utaztatásukhoz sok buszra és vezetőre van szükség. Az ehhez szükséges 300 sofőr helyett azonban csak 200 áll rendelkezésre.
A probléma orvoslására a tankerület felajánlotta, hogy havi 300 dollárt (110 ezer forint) ad a családoknak, ha megoldják, hogy a gyerekek máshogy jussanak az iskolába. A programra 31,2 millió dollárt szánnak, ami 11,4 milliárd forintnak felel meg. Monique Braxton szóvivő szerint eddig 8500 család jelezte, hogy vállalja a kötelezettséget az összeg fejében.
Kentucky állam Jefferson megyei állami iskoláinál a szeptemberben indult tanév első tanítási napja káoszba fulladt. A kerület több mint egy hétre szüneteltette tanítást, miután egyes diákok az első nap este tíz órára értek csak haza az iskolabuszok késései miatt. Abban a kerületben feleannyi buszsofőr van, mint nyolc éve. A tankerület keddi döntése értelmében
havi száz dollárt fizetnek az óvodások szüleinek, ha vállalják, hogy az intézmény helyett ők hozzák-viszik a gyerekeket.
Chicagóban is feleannyi iskolabuszsofőr dolgozik, mint amennyi a területhez tartozó 300 ezer diák utaztatásához szükséges. Ott ingyenes busz- és vonatközlekedést biztosító kártyával próbálnak segíteni az égető sofőrhiányon. A kártyát eddig 1300 család igényelte.
A tankerületeknek egész évben dolgozniuk kell a buszvezető-probléma megoldásán, de még így sem biztos, hogy valamennyi diák utaztatását garantálni tudják
– mondta McGee-Hewitt, a National Association for Pupil Transportation munkatársa a The Wall Street Journalnak.
Amerikában az iskolabusz-vezetők átlagosan 37 754 dollárt keresnek egy évben, azaz jóval az átlag alatt fizetik őket. A Forbes összesítése szerint egy átlagos amerikai 59 428 dollárt kereshet az idén nyolcórás munkában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.