A közelmúlt szélsőségesen száraz időjárása miatt újra kritikusan alacsony a vízszint a németországi Rajnán, emiatt a teherhajók nem tudnak teljes rakománnyal közlekedni, s ez jelentős fuvardíj-emelkedéshez vezetett Európa egyik legfontosabb kereskedelmi útvonalán – írta a Reuters.
A nyári szárazság után Németországban ismét megbénult a folyami kereskedelem, miután ősszel is kitart a meleg időjárás és a vízhiány, a folyó vize pedig kritikus szint alá csökkent a vízszint a Felső-Rajnán, Duisburgtól délre.
A helyi fuvarozók közleménye szerint merülőmélységtől függően már csak körülbelül 50 százalékos töltöttséggel tudnak áthaladni több fontos csomóponton, és félő, hogy a tartós szárazság miatt hajózhatatlanná válik a folyó több szakasza is.
A sekély víz miatt a hajóüzemeltetők csak felárral vállalnak fuvarokat, hogy kompenzálják a költségeiket, egyúttal jelentősen növelve a rakományküldők terheit. A kereskedők szerint nem várható gyors javulás, mivel a következő napokban száraz idő várható a folyó vízgyűjtő területein.
Kiszárad a Rajna, veszélybe került Európa vízi ütőereAz éghajlatváltozás az EU egyik legfontosabb folyóját és közlekedési útvonalát is veszélyezteti. |
A klímaváltozás hatására Németországban is egyre gyakoribb a kánikula és a tartós szárazság, ami még az olyan nagy folyók elapadását is okozhatja, mint a Rajna. A kormány nemrég bejelentette, hogy a helyi ipar védelmében megpróbálják fejleszteni a helyi alternatív kereskedelmi útvonalakat is – ezek azonban mind drágábbak lennének, mint a Rajna.
A Rajna fontos szállítási útvonal az ömlesztett nyersanyagok, mint a gabona, a szén és olajtermékek esetében, mivel a folyó Németország legfontosabb iparterületein halad keresztül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.