Az Országos Kiskereskedelmi Szövetség (National Retail Federation – NRF) várakozásai szerint ezen a napon 140 millió ember indul el, hogy beszerezze az utolsó ajándékokat, illetve az ünnephez még hiányzó cikkeket.
Szakértők felhívták a figyelmet arra, hogy a forgalom meghaladhatja a hálaadás utáni hagyományos bevásárlónapon, Black Fridaykor elköltött összeget, amikor 9,8 milliárd dollárért vásároltak az amerikaiak csak az interneten.
Az NRF elnök-vezérigazgatója, Matthew Shay úgy nyilatkozott, hogy a kiadások növekedése nem meglepő, és az látszik, hogy a kiskereskedelem kilábalt a koronavírus-járvány okozta hullámvölgyből, az amerikai családok anyagi helyzete pedig alapvetően stabil, ami tovább ösztönzi a költések növekedését.
A szervezet ősszel készült felmérése szerint az amerikaiak idén átlagosan 875 dollárnyi (mintegy 300 ezer forint) kiadást terveztek a karácsonyhoz kapcsolódóan, aminek hozzávetőleg kétharmada ajándékokra, harmada pedig élelmiszerre, italokra, dekorációra megy.
A vásárlások 58 százalékát az interneten tervezik, de az emberek csaknem fele hipermarketekbe és diszkontáruházakba is ellátogat.
A felmérésben megkérdezettek csaknem kétharmada azt mondta, az idén a korábbinál jóval inkább keresi a különböző leértékeléseket, üzleti akciókat, ami közvetlen összefüggésben van az átlagosnál változatlanul magasabb inflációval. Az emberek harmada úgy nyilatkozott, hogy más kiadásokon spórol, annak érdekében, hogy a karácsonyra tervezett vásárlásokat megengedhesse magának.
Az amerikai kiskereskedelmi szervezet számításai szerint a teljes karácsonyhoz kapcsolódó, november–decemberi forgalom 960 milliárd dollár felett lehet, 3-4 százalékkal meghaladva az előző évi értéket.
A Gallup közvélemény-kutató tél elején készült felmérése háztartásonként 975 dolláros tervezett karácsonyi ajándékkiadásról szól, ami a kutatás 24 éves történetében a legmagasabb összeg, és több mint száz dollárral meghaladja az egy évvel korábbit.
Az adatokból kiderül, hogy
a közepes keresetű háztartások ünnepi költései növekedhetnek a legnagyobb mértékben,
több mint 200 dollárral, 947 dollárra, és az átlagosnál nagyobb mértékben növelik idén kiadásaikat a 35 évnél fiatalabbak és a nők. A legnagyobb összeget változatlanul a középkorú gyerekesek hagyják az üzletekben – áll a felmérésben.
Az Egyesült Államokban a karácsony egyetlen hivatalos ünnepnapra korlátozódik, december 25-ére, amikor a legtöbb üzlet zárva tart. December 26-a már hétköznapnak számít, december 24-én a legtöbb üzlet a szokásosnál néhány órával korábban bezár, az élelmiszerüzletek általában este 7 órakor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.