Péntek hajnalban érkezett meg Zágrábba a hidrogénhajtásra átálló Augsburgból az első használt német villamos. A 26,5 méter hosszú Adtranz GT6M típusú járműből az év végéig még tíz érkezik. Az összesen 2,7 millió euróért megvásárolt szerelvényeket a kilencvenes években gyártották, ezért nincs bennük se légkondicionáló, se digitális utastájékoztató rendszer.
Az utóbbit a horvátok a jegykezelő berendezésekkel egy időben, a következő hetekben beépítik majd a kocsikba, de a budapesti hármas metróhoz hasonlóan légkondi a jövőben sem lesz bennük.
Azt, hogy a villamosok pontosan mikor állnak majd forgalomba, egyelőre nem tudni, de annyi biztos, hogy a zágrábi közlekedési vállalat nem várja mag, hogy komplett legyen az augsburgi flotta, folyamatosan helyezi majd őket üzembe.
A horvát főváros villamosflottájának egy része cserére szorul. A használt német szerelvényekkel az 1970-es években gyártott, erősen elavult, TMK 201-es jugoszláv típusú villamosokat cserélik majd le.
A 11 szerelvény azonban nem elég a teljes flotta cseréjére, ezért 20 vadonatúj, hazai gyártmányú Koncar szerelvényt is rendeltek. Az új villamosok várhatóan 2025-ben készülnek el és állnak forgalomba a horvát főváros 116,3 kilométer hosszú hálózatán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.