BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A mesterséges intelligencia segített a Microsoftnak lenyomni az Apple-t

Ami a múlt héten még csak várakozás volt, az most valóra vált: a Microsoft lett a világ legértékesebb vállalata. A mesterséges intelligenciába történő befektetések meghozták a várt eredményt, miközben a iPhone-eladások csökkenése megviselte az Apple számait.

A Microsoft megelőzte az Apple-t és a piaci kapitalizációja alapján a világ legnagyobb vállalatává vált.

Microsoft - Apple - Photo IllustrationThe Apple logo is being displayed on a smartphone with Microsoft visible in the background in this photo illustration in Brussels, Belgium, on January 13, 2024. (Photo Illustration by Jonathan Raa/NurPhoto) (Photo by Jonathan Raa / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó:  AFP

A Reuters írta meg, hogy a Microsoft sikerét a mesterséges intelligenciára történő egyre nagyobb összpontosítás adta.

A Microsoft az elmúlt évben az Nvidiához és az Amazonhoz hasonlóan jelentős hangsúlyt fektetett a mesterséges intelligencia fejlesztésére, ez pedig hatalmas fellendülést jelentett a vállalatnak. A cég piaci értéke több mint 1 milliárd dollárra nőt ez alatt az idő alatt.

A Reuters 2024. január 15-i adatai szerint tehát

 a világ legértékesebb vállalata a Microsoft 2887,2 milliárd dollárral. 

A második helyen az Apple áll 2874,7 milliárd dollárral, illetve a dobogó harmadik fokán a Saudi Arabian Oil található 2120,8 milliárd dollárral.

A világ tíz legértékesebb vállalata
 

A Microsoft trónfosztásához nemcsak a cég jelentős növekedése kellett, hanem az Apple értékvesztése is. Ezt az is jól mutatja, hogy 2023. december 14-én az Apple értéke 3081 milliárd dolláron tetőzött.

A Microsoft sikerét az is adta, hogy az OpenAI technológiáját beépítette a szoftvereibe, ami nagymértékben hozzájárult a felhő üzletág fellendüléséhez a tavalyi harmadik negyedévben.

Relatív árfolyamváltozások 2023-tól
Microsoft, Apple
 

Ezzel szemben az Apple egyre inkább veszít az erejéből, amit többek között az iPhone-ok iránti kereslet csökkenése is okoz. A termék legnagyobb piacán, Kínában az idei első héten 30 százalékkal estek az eladások. Az Apple helyzetén az sem segít, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben nincs fokozott várakozás a februárban polcokra kerülő VR-szemüvegük, a Vision Pro iránt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.