Hatnapos, rekordhosszú sztrájkba lépnek a német vasutasok szerda hajnaltól hétfő kora estig, miután szakszervezetük elutasította a Deutsche Bahn (DB) állami vasútársaság legújabb bér- és munkaidő-ajánlatát.
A vasúttársaságnál 2015-ben tartották az eddigi leghosszabb, ötnapos sztrájkot. A DB Cargo teherszállító leányvállalat mozdonyvezetői már kedden este leteszik a munkát.
A munkabeszüntetés akár egymilliárd eurónyi kárt is okozhat, tekintettel arra, hogy a Vörös-tengeren kialakult válság más szállítási útvonalakat is megzavart, tovább súlyosbítva a recesszió közelében lévő német gazdaság helyzetét.
A vasúttársaság bírálta a szakszervezeteket, amiért nem hajlandók a kompromisszum keresésére. A szakszervezet követelése az volt, hogy a heti munkaórák számát 38 óráról 35-re csökkentsék változatlan bérek mellett.
A DB vezetése ezt nem volt hajlandó elfogadni, azt javasolta, hogy 2025 januárjától egy órával, a jelenlegi 38 óráról 37 órára mérsékeljék a heti munkaórák számát, illetve megajánlott egy 4,8 százalékos béremelést augusztustól és egy további 5 százalékosat 2025 áprilisától. A szakszervezet ezt elutasította, és bejelentette a hatnapos munkabeszüntetést.
A munkabeszüntetés miatti menetrendi korlátozásokról még egyeztetések folynak. Amint kialakul a sztrájk ideje alatti vonatközlekedés, a Mávinform tájékoztat az érintett Németország és Magyarország közötti nemzetközi járatokról.
Egész Németország lázong: a gazdáktól a német vasutasokig mindenkinek elege van a Scholz-kormánybólFutótűzként terjednek a tüntetések Németországban, miközben a baloldali koalíció csak amiatt aggódik, hogy megerősödnek az ellenségeik. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.