Hosszabb összeállításban számolt be az Il Foglio arról, mi történt az olasz ipari területek megszűnése után a nagyobb városokkal: Torinót marginalizálta a Fiat búcsúja, és mára a Taranto városára jellemző acélgyártás is bizonytalanná vált. Még Elon Muskot is felkérték, hogy vigye Olaszországba a Tesla gyártását, ám ő azt javasolta, az ország nyissa meg a kapuit egy kínai gyártó előtt – írja a Mandiner.
A cikk példaként Magyarországot említi, ahol a BYD megépíti első európai autógyártó üzemét.
A lap szerint nem ez az első eset, hogy a nyugati sajtóban irigykedve figyelik a Magyarországon megvalósuló beruházásokat, igaz, az egyik brüsszeli lap már „rájött”, hogy ha a magyar kormány köt megállapodásokat, az „veszélyezteti az uniós piacot”.
A magyar kormány határozottan kiáll a blokkosodás ellen, helyette következetesen azt képviseli, hogy Magyarországnak a nyugati és keleti cégek találkozási pontjává kell válnia. Ennek a politikának a visszaigazolását jelenti a BYD szegedi beruházása is, amely a kínai vállalat első európai autóipari fejlesztése lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.