BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Királyi” híd kötheti össze Magyarországot Szlovákiával

Az Ipolyon átívelő acélszerkezetű, faragott fa és kő díszítésű Szent Korona híd – a kiépített kerékpárúton keresztül – Ipolyvece főterét és az ipolybalogi Kápolnadombot kötné össze, és a két pillérénél egy-egy őrházat is kialakítanának. A projekttel kapcsolatban nemrégiben egyeztető tárgyalás zajlott az Építési és Közlekedési Minisztériumban.

Egyeztető tárgyalást rendeztek a legújabb Ipoly-híd építéséről – írta a 24.hu a ma7.sk beszámolójára hivatkozva. Az eredeti cikk szerint az acélszerkezetű, faragott fa és kő díszítéssel ellátott építmény a Szent Korona híd nevet kapná. Az elképzelések szerint az Ipolyon átívelő híd – a kiépített kerékpárúton keresztül – Ipolyvece főterét és az ipolybalogi Kápolnadombot kötné össze, és a két pillérénél egy-egy őrházat is kialakítanának.

A 654 kilométeres magyar–szlovák határszakaszon immár negyven helyen lehet átkelni – jön a negyvenegyedik.
Fotó: MTI

A Szent Korona híd célja a két település, közvetetten a két térség, ezáltal a két ország kulturális, gazdasági és nemzeti együttműködésének megerősítése és fejlesztése, egy új gyalogos és kerékpáros közlekedési útvonal kialakítása – olvasható az együttműködési szándéknyilatkozat-megállapodásban, amelyet 2021. április 4-én írtak alá az érintett polgármesterek.

Nem sokkal később Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Bálint Péternek, Ipolybalog polgármesterének címzett levelében kifejtette, a magyar kormány kiemelt céljai közé tartozik a határmenti térségek fejlesztése, az infrastrukturális összeköttetések helyreállítása, így az Ipoly-folyó két partja közötti közlekedési kapcsolatok bővítése is:

Az Ipolyvece és Ipolybalog közötti híd megépítését támogatom, megvalósulását szorgalmazni fogom a Szlovák Köztársaság kormányával folytatott tárgyalásaim során. Bízom benne, hogy közös erőfeszítéseinknek köszönhetően a tervezett fejlesztés mielőbb megvalósulhat

– idézik Szijjártó válaszát. 

Megerősítették: a hídépítéssel kapcsolatban nemrégiben egyeztető tárgyalás zajlott az Építési és Közlekedési Minisztériumban.

A 654 kilométeres magyar-szlovák határszakaszon 2010-ben még csak huszonkét ponton lehetett átkelni, a két ország vezetői azonban 2014-ben megállapodást írtak alá ezek számának a növeléséről, amely nemrégiben el is érte a negyvenet.

Szlovákia tavaly Magyarország második legfőbb kereskedelmi partnere volt 15 milliárd eurónyi forgalommal, amely több mint 2,5-szerese a 2010-es adatnak.

Átadták a hárommilliárd forintból megépült Szent Borbála-hidat

A Magyarországot Szlovákiával összekötő híd Drégelypalánk és Ipolyhídvég között húzódik.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.