A francia konyakgyártók rendkívüli aggodalmukat fejezték ki az európai konyakimporttal kapcsolatos kínai vizsgálat eredményeivel kapcsolatban – közölte egy kereskedelmi szervezet szerdán, miután az Európai Bizottság vámot vetett ki a kínai elektromos járművek importjára. Az Európai Bizottság szerdán közölte az autógyártókkal, hogy júliustól akár 38,1 százalékos pluszvámot vet ki az importált kínai elektromos autókra, ami fokozza a globális kereskedelmi háborút. A BYD 17,4 százalék, a Geely 20 százalék, a SAIC pedig 38,1 százalék fizetésére kötelezett.
Kína már januárban dömpingellenes vizsgálatot indított az Európai Unióból importált brandyvel kapcsolatban. A Reuters szerint szinte az összes Kínába exportált európai brandy Franciaországban készül – a Pernod Ricard és a Remy Cointreau is tetemes bevételre tesz szert az ázsiai piacon.
Tudomásul vesszük az európai döntést, és ismételten legmélyebb aggodalmunkat fejezzük ki Kína dömpingellenes vizsgálatának következményeivel kapcsolatban
– mondta Florent Morillon, a Bureau National Interprofessional du Cognac elnöke. Emmanuel Macron francia elnök a múlt hónapban köszönetet mondott kínai kollégájának, Hszi Csin-pingnek a konyakot érintő ideiglenes intézkedésekkel kapcsolatban. Az Európai Unióban gyártott brandyre kivetendő, magas kínai vámok miatt jelentős mennyiségű konyak maradhat a francia vállalatok raktáraiban, amelyet nehéz lesz eladni máshol, így elemzők véleménye szerint a cégek arra kényszerülhetnek, hogy engedjenek az árból.
A kínai kereskedelmi minisztérium, valamint a külügyminisztérium kifogásolta, és élesen bírálta az Európai Uniónak a kínai elektromosautó-gyártókra vonatkozó büntetővám-tervezetét, egyben ellenintézkedéseket ígért.
Peking fokozott figyelemmel fogja kísérni az európai fél további eljárását, és határozottan megtesz minden szükséges intézkedést a kínai vállalatok jogainak és érdekeinek védelmében
– jelentette be szerdán a kereskedelmi minisztérium szóvivője, hozzátéve, hogy Kína nagyon elégedetlen az Európai Unió magatartásával. A kínai kereskedelmi minisztérium szerint a közzétett tervezetben szereplő álláspontnak nincs semmilyen ténybeli vagy jogi alapja. Szerintük a bizottság protekcionista magatartást tanúsít, amely feszültséget okoz, és megzavarja a járműipar globális ellátási láncát. Lin Csien, a kínai külügyi tárca szóvivője szerdán úgy nyilatkozott, hogy az Európai Uniónak a kínai elektromos járművekre vonatkozó szubvencióellenes vizsgálata „tipikus protekcionizmus”. Szerinte a kivetett vámok nemcsak a piacgazdasági elveket és a nemzetközi kereskedelmi szabályokat, hanem Európa saját érdekeit is sértik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.