Ma már nemcsak az elektronikai cikkeket, hanem a ruhákat is sok esetben az interneten vásároljuk – ugyanakkor nem mindegy, hogy a fiatalok milyen termékeket helyeznek a virtuális kosarukba. Itt jön be az influenszerek felelősége, ugyanis egy friss tanulmány szerint míg az előző generáció a bevásárlóközpontokat kereste fel, és ott szocializálódott-szórakozott-ismerkedett, mára a TikTok uralja a fiatalok életének ezen részét. Ugyanis a Z generáció – elődeihez hasonlóan –, szintén törekszik egyfajta „uniformizálódásra”, azaz ugyanazokat a stílusokat, márkákat részesíti előnyben.
A tanulmány 7000 fogyasztót vizsgált meg 14 piacon, köztük Kínában, Szingapúrban, Indonéziában, Vietnamban és a Fülöp-szigeteken. Az egyes piacokon a válaszadók közel fele a Z generációhoz tartozott – a felmérésben 18 és 24 év közöttiek vettek részt. A tanulság egyértelmű:
a Z generáció a közösségi kereskedelmet (63 százalék) és az élő közvetítést tartotta fontosnak (57 százalék) a vásárlási élmény szempontjából.
Ahhoz, hogy a számokat a helyükön tudjuk kezelni, érdemes tudni, hogy a Z generáció az első, amelyiknek életét teljes mértékben behálózza az internet, és a digitális eszközök sokasága.
Ezt a cégek is látják, és mára teljes mértékben újradefiniálták márkastratégiájukat, a közösségi kereskedelemre helyezve a hangsúlyt. Különösen a TikTokra és az Instagramra koncentrálnak, ahol az influenszerajánlások egyre jelentősebb szerepet játszanak.
A TikTok egy nagymester. Még mindig tud növekedni, hihetetlen mennyiségű követője és konkurenciája van
– állítja a tanulmányban Eric Pong, az AfterShip, egy e-kereskedelmi szoftverszolgáltató vállalat társalapítója. Ma már a közösségi médiából a saját oldalukra visszairányító hirdetéseket kell a cégeknek megjeleníteniük, és a sikeres értékesítéshez az influenszereket sem tudják mellőzni – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.