Pont csak azok nem támogatják a kínai elektromos autókra az Európai Bizottság által kivetett pótvámot, akik érdekében papíron az megszületett – állítja bejegyzésében Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója.
A kormánybiztos a tegnap késő éjszaka életbe lépett, egyelőre csak átmenetinek bélyegzett intézkedés kapcsán kiemelte: annak gyakorlatilag minden európai állampolgár és maga az európai elektromosautó-ipar is csak kárvallottja lesz, ezért a HIPA feje szerint a legjobb, amit tehetünk, az az, hogy
reméljük, hogy az intézkedés valóban átmeneti lesz.
Joó István posztjában tételesen sorra veszi, melyik érdekcsoport miért jár rosszul Brüsszel új intézkedésével:
A Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója összegzésképp úgy fogalmazott:
A bizottság megint a saját maga feje után ment, hiszen az európai autóipar »érdekében« bevezetett intézkedést pont csak a legnagyobb autóipari szereplők nem támogatják. Reméljük, hogy az intézkedés valóban átmeneti lesz. Protekcionizmus helyett az európai autóipar kutatás-fejlesztésének támogatására és az ezzel kapcsolatos szabályok enyhítésére kellene törekedni.
Az unió leginkább érintett tagállamai az utolsó pillanatig próbálták megfúrni egyébként a bizottság tervezetét, a német autógyártók voltak a leghangosabbak, ami nem csoda, mivel tavaly az eladásaik harmada Kínából származott, így leginkább őket érintené Peking beígért ellencsapása. A Német Autóipari Szövetség (Verband der Automobilindustrie – VDA) szerdán egyenesen arra sürgette az Európai Bizottságot, hogy teljes egészében vonja vissza a tervezett vámokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.