Idén először ismét gyorsult az infláció az Egyesült Királyságban, azonban a vártnál kisebb mértékben, mert a jegybank számára irányadó szolgáltatási árak kevésbé meredeken, a jelzett 5,5 százalék helyett csak 5,2 százalékkal emelkedtek.
Az infláció két hónapig maradt a Bank of England (BoE) célját jelentő két százalékon, júliusban 2,2 százalékra emelkedett; közgazdászok 2,3 százalékos növekedést vártak. Az előző hónaphoz képest már 0,2 százalékos csökkenést mértek, és
a maginfláció is alacsonyabb lett a júniusinál:
éves összehasonlításban 3,3, havi összevetésben 0,1 százalék.
A hírre jelentősen gyengült a font a dollárral szemben, és a piac immár 47 százalékos eséllyel árazza, hogy a BoE az augusztusi után szeptemberben is negyed százalékpontos kamatvágást hajt végre. Az inflációs adat nyilvánosságra hozatala előtt ennek 36 százalékos esélyt adtak – jelentette a Reuters.
Tavaly március óta először gyorsult az élelmiszerár-infláció is, a labdarúgó-Európa-bajnokság, a párizsi olimpia és a szokásosnál melegebb idő viszont hozzájárult a forgalom növekedéséhez.
A júniusi 1,6 százalék után az augusztus 4-ével zárult négy hétben 1,8 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak a szupermarketekben a Kantar adatai szerint. Elsősorban a vitaminok, étrend-kiegészítők, italok és a csokoládé drágult a leggyorsabb ütemben.
A 30 ezer brit háztartás vásárlási szokásait felmérő kutatásból az is kiderült, milyen hatásuk van a nagy sporteseményeknek – számolt be a Sky News internetes oldala.
Az olimpia megnyitójának napján 35 százalékkal emelkedett a bor, 60 százalékkal a mogyoró és diófélék és 10 százalékkal a csipszek eladása az előző hetihez képest.
A Spanyolországgal vívott EB-döntő napján a szurkolók csak sörre tízmillió fontot költöttek a boltokban – a kutatás szerint
ilyen vasárnapi sörforgalomra több mint három éve nem volt példa.
(Egy font 459,6 forint.) A pubok pedig még ennél is jobban kerestek a focidrukkereken.
A szokásosnál melegebb idő pedig a grillezéshez szükséges élelmiszerek forgalmának emelkedését segítette: húspogácsából 32, fagylaltból 23 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel ezelőtt. Mivel nő a koronavírusos esetek száma, 28 százalékkal emelkedett a köhögés elleni cukorkák forgalma is.
Fraser McKevitt, a Kantar kutatási vezetője szerint az élelmiszer-infláció a növekedés ellenére visszatért a történelmileg megszokott szintre. Összességében azonban vegyes a kép, nem minden termék ára emelkedett.
A konyharuha például 7, a babkonzerv 5 százalékkal olcsóbb, mint tavaly ilyenkor, és olcsóbbak lettek a palackos üdítők és a kutyakonzervek is. A britek kihasználják az akciókat is, 15 százalékkal többet fordítanak olcsóbban kínált termékek vásárlására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.