Az önvezető technológia még kísérleti stádiumban van, de Kína az Egyesült Államokkal szemben egyre engedékenyebb e területen: legalább 19 kínai városban folynak robottaxikkal és robotbuszokkal tesztek. Ebből hét településen emberi biztonsági vezető nélküli járművek róják az utakat, míg az amerikai hatóságok jóval szigorúbbak.
Az elemzők szerint szerint a fuvarmegosztók és a hagyományos taxisok az első olyan munkavállalók közé tartoznak világszerte, akiket a mesterséges intelligencia által okozott munkahelyvesztés veszélye fenyeget. Mindez főleg a kínai sofőröket érinti a leginkább, mivel a következő években több ezer robotaxi érkezik a távol-keleti ország utcáira.
Például a kínai Google, a Baidu birtokában lévő Apollo Go év végéig ezer robotaxit tervez telepíteni Közép-Kína legnépesebb városában, az új koronavírus miatt ismerté vált Vuhanban. A vállalat célja, hogy 2030-ra 100 városban telepítsen az önvezető járműveket. A Toyota által támogatott Pony.ai jelenleg 300 robottaxit üzemeltet, 2026-ra pedig ezerre növelné a flottáját. Az AutoX peidg olyan városokban működik, mint Peking és Sanghaj.
A General Motors (GM) önvezető autókat gyártó leányvállalata, a Cruise áprilisban indította újra a tesztelést három városban, miután tavaly az egyik járműve elgázolt egy gyalogost, így a cég autóit hónapokig kitiltották az utakról. A Cruise már két évvel ezelőtt, az indulásnál problémás volt, például dugókat okozott San Francisco utcáin.
Sokszor a cég alkalmazottainak kellett a helyszínre sietniük, hogy kiszabadítsák az autókat a forgalomból. A Google anyavállalata, az Alphabet kezében lévő Waymo összesen 700 robotaxit üzemeltet San Franciscóban, Los Angelesben, Phoenixben és a texasi Austinban. Viszont az önvezető technológia egyre kevésé népszerű az Egyesült Államokban, például az év elején
felgyújtották a Waymo egyik önvezető autóját San Franciscóban.
A Reutersnek nyilatkozó elemzők az elektromos járművek támogatásához hasonlította Kína autonóm járművek fejlesztésére irányuló törekvéseit. A közgazdászok szerint a munkahelyek automatizálása hosszú távon előnyös lehet a távol-keleti országnak, mivel csökken a lakossága, így Peking egyértelműen elkötelezte magát a technológia iránt.
Jövőre érkeznek a Tesla humanoid robotjaiA Tesla a jövő évtől megkezdi a humanoid robotok gyártását – írta Elon Musk a közösségi médiában. Musk szerint a gépeket először a Tesla üzemeiben állítják munkába, majd 2026-tól bárki megvásárolhatja. A világ leggazdagabb embere áprilisban még az év végi startot említette, de úgy tűnik, hogy csúszik a projekt. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.