A Tesla első európai gyára Berlin közelében található, és bár sok munkahelyet teremtett, megnövelte az adóbevételeket, jelentős vitákat váltott ki a helyi lakosok körében. A gyárat gyakran vádolják a környék vízkészleteinek kimerítésével és szennyezésével. Ennek eredményeképpen a Tesla elleni ellenérzések segíthetik a szélsőjobboldali Alternatíva Németországért (AfD) párt megerősödését a közelgő brandenburgi választásokon.
A Tesla 5 milliárd eurós (1,9 ezermilliárd forint) brandenburgi gyára, amely Gruenheide városában található, 2022 márciusában nyitott meg, de már az indulás előtt is jogi vitákat és helyi ellenállást váltott ki, ráadásul egy februári népszavazáson a lakosok nagy többsége elutasította a gyár bővítését. Az AfD, amely erőteljesen tiltakozott a Tesla bővítése ellen, most vezet a Németország Szociáldemokrata Pártja (SPD) előtt a közvélemény-kutatásokban, és
az AfD esélyes lehet a győzelemre a vasárnapi választásokon.
Bár a gyár rengeteg előnyökkel jár, például Brandenburg gazdasága 2022-ben 2,1 százalékkal nőtt ennek köszönhetően, a környezetvédelmi aggályok és a Tesla alapítója, Elon Musk viselkedése tovább fokozza a helyi elégedetlenséget – írja a Bloomberg. Musk azon viselkedése, mint hogy nevetve válaszolt a vízellátással kapcsolatos aggodalmakra, csak tovább szították az ellenállást.
Egyes szervezetek szerint a gyár megépítéséhez 500 000 fát kellett kivágni, amit a környezetvédők rendkívül sérelmeznek.
A helyzet Brandenburg politikai térképét is átrendezte: a baloldali és jobboldali aktivisták közösen tüntettek a Tesla bővítése ellen, ami egy szokatlan koalíciót hozott létre. A helyi Zöld párt népszerűsége is visszaesett, miután a párt környezetvédelmi minisztere engedélyezte a gyár építése során végzett erdőirtást.
A Tesla a Kínában gyártott e-autók áremelését olyan büntetővámokkal indokolja, amelyek nem is léteznek. A Model 3 elektromos szedánról van szó, amelyet a Tesla sanghaji gyárában gyártanak. A Tesla július elején emelte az árat Németországban, az Európai Bizottságot hibáztatva, miután bejelentették, hogy további 21 százalékos vámot vetnek ki a Tesla kínai importjára. Azóta a Teslára alkalmazandó vámtarifa 21 százalékról 8 százalékra csökkent, mert az Európai Bizottság a Tesla nyomására felülvizsgálta a tarifákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.