Szeptemberben 33 ezer euróra (13,1 millió forint) nőtt a húsz legnépszerűbb, belső égésű motorral szerelt új jármű átlagára Németországban, ami 10 százalékos növekedés áprilishoz képest. Ferdinand Dudenhöffer iparági szakértő az elektromos modelleknél (EV) 4 százalékos drágulást mért áprilishoz viszonyítva: egy EV ára 40,5 ezer euróra (16 millió forint) nőtt.
Az elemző szerint csökkent különbség a két autótípus között: áprilisban még 30 százalék volt az eltérés az elektromos autók és a belsőégésűek ára között előbbiek javára, ami szeptemberre 23 százalékra mérséklődött. Dudenhöffer arra számít, hogy a jövőben további zsugorodik különbözet, ami hosszú távon versenyképesebbé teheti az e-autókat.
A gyors bővülés időszaka után tavaly az elektromos járművek értékesítésének növekedése lelassult. A globális EV-eladások a 2022-es több mint 100 százalékos növekedés után, 2023-ban csupán 33 százalékkal nőttek. Az elektromos autók átlagos részesedése az új járműeladásokban továbbra is emelkedik: a 2022-es 14 százalékról 20 százalékra, de néhány meghatározó piacon,
köztük Dél-Koreában és Németországban ez a mutató visszaesett.
Európa legnagyobb gazdaságában augusztusig az újonnan forgalomba helyezett járműveknek mindössze 12 százaléka volt elektromos hajtású, holott az arány tavaly még 20 százalékot ért el.
Az e-autózás elterjedését akadályozza, hogy több országban tavaly kivezették a villanyautók állami támogatását, miközben az e-autók magasabb ára, valamint a megfelelően kiterjedt töltőhálózat hiánya szintén elriasztja a fogyasztókat.
Az sem segít, hogy a túl hideg és a túl meleg időjárás, valamint az átlagosnál nagyobb igénybevétel rontja az elektromos modellek hatékonyságát, így a vásárlók még inkább kerülik őket. A maradványérték is probléma, vagyis nem tudni, hogy mennyiért lehet majd egy használt villanyautót eladni a jövőben, ezért némely német kereskedők már nem számítják be ezeket a kocsikat.
Érdemes megemlíteni: Magyarországon több mint másfélszeresére nőtt az újonnan forgalomba helyezett, tisztán elektromos személygépkocsik száma január–augusztus között az előző év azonos időszakához képest. Az Európában a második legnagyobb mértékű bővülést nagyban előmozdította a hazai vállalkozások elektromosjármű-beszerzéseit harmincmilliárd forintos keretösszeggel ösztönző program.
A BYD hétfőn mintegy 97 ezer elektromos autó visszahívásáról tájékoztatta a kínai hatóságokat. A vállalat a kormányvezérlő egység gyártási hibája miatt döntött így, a jármű tűzveszélyes lehet. A kínai autógyártónak a Kínában 2022 novembere és 2023 decembere között készült Dolphin és Yuan Plus elektromos modelljeire vonatkozik a visszahívás
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.