BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Airplane,At,The,Terminal,Gate,Preparing,The,Takeoff,-,Modern

Féltékenyek az európai légitársaságok, mert Moszkva másokat nem tiltott ki

A légitársaságok szerint a kínai riválisok óriási előnyökhöz jutnak, ezért az uniónak cselekednie kell, az utóbbiak ugyanis használhatják az orosz légteret.

Az Európia Uniónak többet kell tennie az egyenlő versenyfeltételek biztosítása érdekében – mondta a Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr egy brüsszeli iparági találkozón. Hozzátette: a tisztességes verseny biztosítása érdekében minden Európába irányuló járatnak el kellene kerülnie az orosz légteret.

Airport,Frankfurt/main,,Landing,Airplane,,Frankfurt,,Germany,,Clouds
A kínai légitársaságok járnak jól az orosz légtérzárral/ Fotó: Shutterstock

Mint ismert, az Egyesült Államok, Kanada és az európai országok az orosz–ukrán háború kitörése után kitiltották az orosz légitársaságokat a területükről, válaszul Moszkva nem engedélyezi a nyugati repülőgépeknek, hogy az orosz légteret használják. A kínai, az indiai, az afrikai és a közel-keleti légitársaságok azonban továbbra is igénybe vehetik az orosz légteret, ami hatalmas versenyelőnyt biztosít a cégeknek.

A hosszabb út növeli a bérköltségeket, valamint a karbantartásokra és az üzemanyagra fordított kiadásokat, miközben kevesebb járatot tudnak indítani. Ebből kifolyólag a pluszkitérő extra költségekkel jár, amit az érintettek kénytelenek áthárítani az utasokra. A Reuters szerint a cégvezér hozzátette, hogy a kínai légitársaságoknak

nincsenek az európai kibocsátáskereskedelmi rendszerrel kapcsolatos költségeik, ami újabb előny.

Az európai cégek azért is sürgetik a fellépést, mert késik a repülőgépek leszállítása a munkaerőhiány és az ellátási láncok megszakadása miatt, továbbá a Boeingnél a felmerült minőségi problémák is fokozzák az elmaradást. Az iparág vezetői szerint mindezek miatt a kínai légitársaságok óriási előnyökhöz jutnak, ezért az uniónak cselekednie kell.

Érdemes megemlíteni: általános jelenség a koronavírus-járvány óta, hogy a nyugati légitársaságok egyre kevesebb járatot indítanak Kínába, míg a kínaiak egyre többet a tengerentúlra. Ezt a trendet pedig tovább segíti az orosz–ukrán háború és a nyugati cégek előtt lezárt orosz légtér.

Egyre veszélyesebb repülni Ázsia és Európa között

A közel-keleti konfliktus miatt több légitársaság Afganisztán felé terelte az utasszállító repülőit. Az afgán légtérben azonban nincs légiirányítás, ráadásul szélsőséges csoportok bármikor megtámadhatják a menetrend szerinti járatokat. A légitársaságok az Ázsia és Európa közötti járataikat három évvel ezelőtt terelték el az afgán légtérből, amikor a tálibok átvették Afganisztán felett a hatalmat az amerikaiaktól.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.