Részben a szocializmus kultúrpolitikájának köszönhető, hogy a magyar művészettörténet egyik legkedveltebb alakját Munkácsy Mihály személyében tiszteli a hazai közvélemény. A Münchenben, majd Párizsban működő festő az ötvenes években mint a kritikai realizmus egyik legjelesebb hazai képviselője vonult be a köztudatba.
A rendszerváltást követő évek honi műkereskedelmében Munkácsy "karrierje" 1996-ban kezdődött. A Nagyházi Galéria 12 millió forintért értékesítette a mester holland életképeket idéző, Kézimunkázó ifjú hölgy ablaknál című festményét. Az akkor rekordösszegnek számító eredményt Munkácsy alkotásai közül csak jóval később, 2000-ben tudta egy másik, a Kieselbachnál árverezett kivételes alkotás túlszárnyalni. A négyéves csend oka az volt, hogy Munkácsy festményei ritkán bukkannak fel a magyar
piacon. Ez a helyzet csak az utóbbi két évben változott meg: a behozatali szabályok enyhülésének köszönhetően immár jóval nagyobb számban kerülnek Európa és a tengerentúl árveréseiről Munkácsy-alkotások a hazai műkereskedelembe, ahol azok a legmagasabb áron értékesíthetők. A változás szerencsés módon nemcsak mennyiségi, hanem minőségi javulással is párosult.
Két Munkácsy-kép már több ízben is felbukkant a budapesti árveréseken. Az első esetben minden bizonnyal befektetési céllal megvásárolt munkák vételára a négy év leforgása alatt lényegében megduplázódott. Ez a folyamat ma is nyomon követhető, hisz az elmúlt két év eredményei további jelentős értékemelkedést jeleznek. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.