Tihanyi Lajos portréi nem éppen bájos hangvételükről, lágy modorukról híresek. A köztudottan nehéz sorsú, süketnéma festő arcképei a művész éles kritikai érzékéről, pszichológiai érzékenységéről vallanak. Tihanyi Lajos 20. századi művészetünk legjelentősebb portréfestői közé sorolható, akinek egykor a modern művészet meghatározó személyiségei - Bölöni György, Fülep Lajos, Kassák Lajos, Kosztolányi Dezső - ültek modellt.
Tihanyit saját vallomása szerint arcképfestés közben kizárólag a portré megkonstruálása érdekelte, amihez kivételes emberi érzékenység, együttérzés, sőt beleérző képesség társult. Fülep Lajos, a Nyolcakkal baráti viszonyban álló művészetfilozófus állapította meg Tihanyiról, hogy a legortodoxabb cézanne-ista, aki ösztönös erővel gyúrja össze a stíluselemeket és válogat a látványból saját festői elveinek megfelelően, de ugyanakkor stílusa rokona Kokoschka drámai expresszionizmusának is. Tihanyi az izmusok tanulságait egyesítő, leginkább a kubizmust és az expresszionizmust ötvöző formanyelven, a kép festői ritmikája érdekében deformálja alakjait.
Tihanyi portréi meglehetősen ritka portékának számítanak a budapesti árveréseken. Az elmúlt évben azonban mégis többször felbukkantak arcképei aukciókon, Sir Alexander Korda filmrendező, producer gyűjteményéből. Közülük a legnagyobb sikert az első, a 2002 szeptemberében árverezett Bölöni György-arckép érte el 42 millió forintos leütési árral. A kép irodalomtörténeti vonatkozásain túl elsősorban időtállóbb technikájának köszönhette sikerét decemberben aukcionált társával, Tihanyi önarcképével szemben. A portrékkal egyetemben a Korda-gyűjteményből még egy Tihanyi-kompozíció került a tavalyi év során a Mű-Terem Galéria gondozásába. A kép valószínűleg az idén szeptemberben, vagy az év végén kerülhet értékesítésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.