Egyetlen hétvége alatt lezajlott a két piacvezető budapesti aukciósház tavaszi árverése, méghozzá tiszteletet parancsoló eredménnyel: a Kieselbach és a Mű-Terem együttesen megközelítőleg 1,3 milliárd forint nettó forgalmat bonyolított le. Ez nagyjából egyenlően oszlott meg a két ház között, hiszen a pénteken árverező Kieselbach 645 millió forintos leütési eredményt produkált, a szombati Mű-Terem-aukción pedig 650 millió forintot meghaladó összegben vásároltak a gyűjtők.
A gyűjtők vásárlókedve a jelek szerint lépést tudott tartani a számos valódi csemegét felvonultató kínálattal. A Kieselbach a hazai aukcióstörténelemben rekordnak számító, közel félmilliárd forintos összkikiáltási áron kínált 206 tételéből 22 alkotás maradt vissza. Tizenkét mű kelt el 10 millió forintnál drágábban: ezek közül is kiemelkedett Paál László Faluvége című vászna (38 millió forint), Bernardo Bellottónak a Polgár Galéria egy korábbi árverésén már szerepelt velencei vedutaképe (46 millió forint), valamint Rippl-Rónai József Sárga zongoraszoba II. című festménye (58 millió forint). Érdekes, hogy az elmúlt évek slágerei - Vaszary János, Aba-Novák Vilmos, Gulácsy Lajos, Egry József munkái - mellett feltűnően nagy volt a régi, elsősorban német és osztrák mesterek alkotásai iránti érdeklődés. Meglepően jó eredményt ért el a Víg Színházban Adolf Kaufmann Őszi erdő (450 ezer - 850 ezer forint), Joseph Mayburger Idilli táj (500 ezer - 950 ezer forint), valamint Johann Amandus Winck Virágcsendélet (460 ezer - 3,2 millió forint) című festménye. Ugyancsak nagy sikert arattak az eddig a Vasilescu-gyűjteményben "lapuló", egyébként árveréseken alig-alig szereplő Ország Lili-alkotások. A művésznő árverésen szereplő hét munkájáért összesen 22,7 millió forintot fizettek ki a gyűjtők. A gyér kortárs kínálat ellenére napjaink nagyjainak munkái között is akadt egy meglepetés: El Kazovszkij korai, Távozó Chimera című alkotása kereken egymillió forintért talált gazdára.
A Mű-Terem Galéria 221 darabos kínálatának vezető hármasát a már említett Munkácsy-kép (160 millió forint) mellett Nemes Lampérth József csendélete (48 millió forint) és Czóbel Béla korai Párizsi utcarészlete (46 millió forint) alkotta. Bár az aukció 650 millió forintos össz-eredményében nagy szerepe volt A baba látogatóinak, mindenképpen ki kell emelni Vaszary két csendéletét (15, illetve 18 millió forint), Tihanyi Lajos és Aba-Novák Női portréit (19, illetve 22 millió forint), Patkó Károly klasszicizáló Niobéját (19 millió forint), valamint Munkácsy Mihály egy másik alkotását, a Krisztus Pilátus előtt című monumentális mű kompozíciós vázlatát (28 millió forint). A fenti alkotások, miként a 18 válogatott Zsolnay-dísztárgy is, jelentős mértékben hozzájárultak a Kieselbach Galériáét hajszálnyival megelőző és hazai viszonylatban abszolút rekordnak számító aukciós eredményhez.
A Kieselbachéhoz hasonlóan a Mű-Terem árverésén is biztos befutónak számítottak az antik képek. A Virág Judit vezette galéria kínálatában azonban inkább a hazai mesterek munkái domináltak: ifjabb Markó Károly Korzikai kikötő című festménye 8,5 millióért, idősebb és ifjabb Markó Károly közös alkotása, egy mitológiai jelenet 4,4 millióért, míg Mészöly Géza tájképe 2,4 millió forintért kelt el. Ezzel szemben a szentendrei festők alkotásai most meglehetősen mérsékelt licitemelkedéssel zárták az árverést. Közülük egyedül Anna Margit korai, Táncosnők című festménye ért el kiemelkedő, 4,8 millió forintos sikert. A második világháborút követő időszak anyagában Molnár C. Pál és Farkasházy Miklós már elvárható jó teljesítménye mellett mindenképp meglepő volt Vén Emil remek szereplése (1,4, illetve 1,5 millió forint). Az Uitz-, majd Rudnay-tanítvány aukciós szereplése ez idáig messze elmaradt a mostani eredményektől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.