A fotográfia rövid története során hazánkban elsősorban dokumentatív jellege miatt vált kedveltté, jóllehet a képzőművészethez is számtalan vonatkozással kapcsolódik. A fotóművészet népszerűségének a háborúk és az idő okozta pusztulás mellett az elmúlt negyven év művészetpolitikája sem kedvezett. Az 1980-as évek óta szinte az alapoktól kellett újjáépíteni a magyar fotóművészet intézményrendszerét, valamint visszaállítani tekintélyét. A világ nyugati felében eközben a fotó műfajának legnagyobb doyenjeiként szinte kizárólag magyar származású művészeket tiszteltek.
Ma a fényképek kereskedelmében az antikváriumok mellett néhány, kifejezetten fotókra specializálódott galéria jár az élen. Míg az antikváriumok elsősorban az irodalmi, történeti vonatkozású felvételeket válogatják be szívesebben aukciós kínálatukba, addig a fotógalériák - ilyen például a Bolt, a Miró vagy a Vintage Galéria - elsősorban a kortárs fényképészek bemutatására specializálódtak. A zömében fiatal művészek alkotásaira épülő bemutatók mellett a két világháború között, valamint az elmúlt negyven évben készült művészi igényű felvételek értékesítésével, esetlegesen külföldi bemutatókon történő szerepeltetésével is foglalkoznak ezek a galériák. Kínálatukban a világhírű magyar származású művészek - például André Kertész - mellett megtalálhatók a modern magyar fotográfia képviselői - Aczél Márta, Kinszki Imre, Langer Klára, Vadas József -, valamint a második világháborút követő időszakban dolgozó, általában képzőművészeti tevékenységükről ismert alkotók - többek között Bálint Endre, Gyarmathy Tihamér és Csiky Tibor - is.
A bőséges kínálat ellenére a fotóművészet hazai kereskedelmi teljesítménye messze elmarad a nyugati műkincspiac eredmé-nyeitől. Bár a fotó iránti kereslet növekszik, az árak tekintetében a nyugati műkincspiac még meszsze megelőzi a hazait. A tengerentúlon nem ritkák a százezer, sőt millió dolláros adásvételek: a 19. századi fotográfiák piacán például az idén tavasszal állított fel új rekordot (mintegy 790 ezer euróval) a francia Joseph-Philibert Girault de Prangey egy felvétele. Itthon viszont a leggyakrabban 50 és 300 ezer forint közötti összegekért cserélnek gazdát nevesebb fotóművészeink alkotásai. Némiképp jobb a helyzet a kortárs művészet területén. Az elmúlt években, az elsősorban fiatal képzőművész-generációk körében népszerűvé váló műfaj a képzőművészet más területeinek is - ilyen például a festészet - friss impulzusokat adott. Ez nemcsak a sűrűsödő kiállítások, fotócentrikus alkotások megsokszorozódásával járt együtt, hanem a fotó műkereskedelmi felértékelődését is jelentősen elősegítette. (A kortárs fotók nemzetközi piacának helyzetéről egyébként átfogó képet szerezhet az, aki ellátogat a torinói Palazzo Bricherasióban múlt pénteken megnyílt és október 12-ig nyitva tartó 10. fotó- biennáléra.)
A legtöbb hazai műgyűjtő szemében ugyanakkor továbbra is kockázatosnak számít a felvételek megvásárlása. A darabszámot a hazai művészek és galériák 1-3, ritkán 10 példányban limitálják, míg Nyugat-Európában 25-100 példány az általános. A gyűjtők azonban - a kereskedők garanciavállalása dacára - sokszor nem bíznak benne, hogy valóban csak az ígért számú levilágítás készült az adott negatívról, és így nem kockáztatják meg, hogy esetleg "tucatáruba" fektessék pénzüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.