Az elmúlt évek szőnyeg- és bútorárveréseinek szélsőséges teljesítményei átlagosan 50 százalékos kelendőséggel párosulnak. Talán e ténynek tudható be, hogy mindkét tárgykör visszaszorulóban van a hazai műkincspiacon. Míg a 90-es évek második felében még nem volt ritka, hogy 80 szőnyeget és 150 bútordarabot árvereztek egy-egy aukción, addig az elmúlt évben a jelentősebb művészeti és műtárgyárverések kínálata e téren meg sem közelítette ezt. A folyamat hátterében feltehetőleg az áll, hogy a szőnyegek és bútorok iránt érdeklődő gyűjtők nagyrészt már évekkel ezelőtt kialakították gyűjteményük "vázát". A mai vásárlásokat így inkább a csere, esetleg egy-egy kollekció bővítése motiválja, semmint az új gyűjtemények megalapozása.
A szőnyegek aukciós szereplése terén tapasztalható visszaesés a külföldi, főként török és a balkáni országokból érkező, Magyarországon vásárló kereskedők elmaradásával is magyarázható. A néhány évvel ezelőtt még jelentős piaci szereplőkként regisztrált külföldi viszonteladók átlagban 20-30 tételt vásároltak egy-egy hazai árverésen. Érdeklődési területük a hazai gyűjtőkéhez hasonlóan elsősorban a ritka keleti, például kaukázusi, perzsaszőnyegeket ölelte fel; leginkább a "felhős kazak", a "derben" és a "bohara" szőnyegeket keresték. Néhány nyugat-európai kereskedő is jelen volt a magyarországi árveréseken; ők főként a francia és flamand falikárpitok iránt érdeklődtek.
Tavaly a BÁV és a Nagyházi tartotta magát legerősebben a szőnyegpiacon. Utóbbi cég két jelentősebb, és egy kisebb anyaggal lepte meg vásárlóit, a BÁV pedig két aukción 54, illetve 89 tételt árverezett. A Polgárnál három árverésen mindössze 50 szőnyeg került kalapács alá, míg a piac új résztvevői közül a Belvedere Galéria 29, a Belvárosi Aukciósház pedig mindössze 7 tételt tudott licitre bocsátani a téli szezonban.
A bútorok terén lényegében a szőnyegekhez hasonló visszaesésről beszélhetünk, a különbség a két tárgykör között talán csak annyi, hogy a BÁV e téren nem tudott lépést tartani a Nagyházival. A székhelyét a Lónyai utcából Budára áthelyező cég helyett inkább a Polgár árverésein bukkannak fel nagyobb számban kvalitásos bútorok. A műfaj talán legsajátosabb szereplője a hazai árveréseknek. Helyigénye, stílusa a legvégletesebben determinálja egy-egy tétel sorsát. Számtalan kivételes darab például épp méretének esik áldozatul annak ellenére, hogy művészeti értéke esetleg vitathatatlan.
Napjaink lakberendezési trendjeitől függetlenül Magyarországon ma még mindig a XVIII-XIX. századi bútordarabok értékesíthetők a legmagasabb áron. A barokk, biedermeier és empire stílusú darabok közül elsősorban a polgári miliő impozáns kellékei (írószekreterek, tálalók, tabernákulumok, szalongarnitúrák, valamint reprezentatív kiegészítők, például faragott tükrök és kandeláberek) a legkeresettebbek. A korábbi datálású darabok sikere mellett szól az a tény is, hogy a bútorok minősége az idők során egyre silányabbá vált Magyarországon. Huszadik századi bútorművességünk szinte egyetlen kiemelkedő tervezővel vagy műhellyel sem büszkélkedhet, a legmagasabb igényeknek megfelelő darabok általában import útján kerültek és kerülnek még ma is az országba. Ennek ellenére itthon is növekvő népszerűségnek örvend az 1920-as és 30-as évek jellegzetes stílusa, az art deco. A történelmi stílusoknál jóval egyszerűbb és tisztább vonalvezetésű darabok funkciójukban is nagyobb változatosságot mutatnak. A hazai gyártmányok kereskedelmi értéke azonban - éppen említett "hiányosságaik" miatt - csak kismértékben emelkedett az utóbbi években.
A XX. század ismert bútortervezői között szinte alig akad magyar név. Kivételt talán csak az élete nagy részét külföldön töltő Breuer Marcell jelenti; az ő bauhausos csőbútoraival itthon szinte alig találkozhatunk, miközben egy-egy londoni vagy New York-i árverésen 1000-2000 fontért cserélnek gazdát. A másik jelentős, de elsősorban idehaza ismert tervezőnk Kozma Lajos. A barokk és az art deco formajegyeit egyénien ötvöző, grafikai tevékenységéről is ismert mester műremekei elsősorban honi árveréseken, galériákban cserélnek gazdát. A hazánkba látogató nyugati kereskedők ugyancsak lelkesednek a Kozma-műveknek az ismert art deco formavilágtól elütő stílusáért, így ritkán felbukkanó egyedi munkái magas áron kelnek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.