BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Merre tart a kortárs piac?

A 20. század eleji modern klaszszikusokhoz hasonló árakat értek el a legkeresettebb kortárs festők képei a legutóbbi londoni árveréseken. A Christie's több művész esetében is világrekordnak számító árakat ért el. Lucian Freud Vörös hajú férfiportréja 4,152 millió fontért kelt el, és csaknem ugyanennyibe került az osztrák származású brit festő női aktja is. Marlene Dumas egy 1987-es műve szintén rekordáron, 1,8 millió fontért vándorolt a New York-i Acquavella Galleries tulajdonába, és példátlanul magas volt az a 792 ezer fontos leütés is, amit Mario Merz egy képe elért. A régóta a műkincspiac felsőházában helyet foglaló Andy Warhol kilenc különböző színű Marilyn Monroe-képből álló sorozata 1,128 millióért cserélt gazdát, ami az adott széria eddigi legjobb eredménye.

A rekordoknak köszönhetően a Christie's olyan magas (24,5 millió fontos) összforgalmat ért el Londonban, amelyre korábban egyetlen európai kortárs árverésen sem volt példa. Az egy nappal később árverező Sotheby's 15,3 milliós eredménnyel volt kénytelen beérni, ám itt is születtek rekordok. Roy Liechtenstein és Andy Warhol egy-egy rajza az adott művész grafikai munkáinak mezőnyében ért el eddig soha nem látott (mindkét esetben 545 ezer fontos) árat. Az egymilliós határt a Sotheby'snél egy Lucio Fontana-kép lépte át (1,016 millió font).

Ezek az eredmények mind a nemzetközi piac egésze, mind pedig az egyre fontosabbá váló kortárs szegmens szempontjából biztatók. Az alábbiakban közlünk egy az Artnet magazin által készített listát, amely műkereskedők véleménye alapján próbál - a teljesség igénye nélkül - prognózist adni a kortárs sztárok alkotásainak az idén várható áralakulásáról.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.