Egyértelműen a Christie's teljesített jobban a New Yorkban rendezett májusi impresszionista, modern és kortárs művészeti árveréseken, amelyek számos szenzációs rekorddal vonultak be a nemzetközi műkereskedelem történetébe. Az aukciósorozat nyitányaként a Sotheby's jó 91 millió dollár értékben adott el első vonalbeli impresszionista és klasszikus modern alkotásokat. Ez önmagában nem rossz eredmény, ám mind az összforgalom, mind a kelendőségi arány - kevesebb mint 70 százalék -, mind a legdrágább tételért, Pablo Picasso Algeri nők című sorozatának egy darabjáért kifizetett 18,6 millió dollár jócskán elmaradt a Christie's mutatóitól. A hasonló profilú tavalyi árveréseken a másodhegedűs szerepét játszó cég ugyanis a tételek 88 százalékán túladott, összesen majdnem 143 millió dollárért. Megfigyelők szerint a Sotheby's által elért sovány eredmény a kínálat közepes színvonalának köszönhető.
A legnagyobb küzdelem nem egy festményért, hanem egy szoborért folyt: Constantin Brancusi Madár a térben című, szélsőségesen minimalista formavilágú alkotása az előzetesen várt 8-12 helyett 27,5 millió dollárért cserélt gazdát a Christie'snél. Ez nemcsak a román származású szobrászóriás oeuvre-jében, hanem általában a szobrok piacán is abszolút rekordot jelent. Kiemelkedő eredményt ért el ezen kívül a német expresszionizmus egyik legnagyobb képviselője, Max Beckmann Önarcképe (16,8 millió dollár, Sotheby's), ezzel szemben az impresszionista mesterek, például Claude Monet vagy Paul Cézanne árverésre bocsátott festményei csak a becsült sáv alján vagy az alatti áron keltek el mindkét háznál.
A hónap közepén rendezett kortárs aukciókon még nagyobb fölénnyel szerepelt a Christie's. Az első napi presztízsaukción 133,7 milliós összforgalmat ért el, míg versenytársa 68 millióval volt kénytelen megelégedni. Abszolút rekordot jelentettek a Christie'snél az Edward Hopper (14 millió dollár), Philip Guston (7,3 millió) vagy éppen Franz Kline (6,4 millió) főműveiért kifizetett összegek. A huszadik századi szobrászati művek iránti érdeklődést az említett Brancusi-alkotás rendkívüli sikere mellett az is jelezte, hogy a kortárs aukción egy amerikai galerista majdnem négymillió dollárt fizetett ki a neves pop-art művész, Jasper Johns A kritikus lát című szobráért. Johns festményei ennél magasabb árakat is elértek már, ám plasztikai művei között abszolút rekordnak számít a mostani leütés. A Sotheby's egyedül Chuck Close esetében könyvelhetett el rekord leütési árat (4,8 millió dollár).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.