Medveczky Jenőtől négy, Patkó Károlytól pedig hat képet visz kalapács alá a neves aukciósház a mintegy nyolcvan német, osztrák, magyar és szláv (cseh, lengyel) festmény között. Patkó Ká-roly képei túlnyomórészt a művész testvére, Rudolf Palmer tulajdonából kerültek 1957-ben egy amerikai magángyűjteménybe, és az azóta eltelt közel fél évszázadban nem cseréltek gazdát. A féltucat Patkó-kép közül az 1931-ben Rómában festett női félakttól vár a legtöbbet (8-12 ezer fontot, azaz 3-4,5 millió forintot) a Sotheby's, míg az 1921-es Önarckép és a harmincas évekből származó Lóitatás egyenként 6-8 ezret (2,2-3 millió forintot) hozhat. Ezek a becsértékek egyébként a Patkó-képek hazai aukciós szereplései fényében túlságosan szerénynek bizonyulhatnak; elég a művész Etetés című képére utalni, amelyet június 1-jén 9,5 millió forintért ütöttek le a BÁV-nál. Medveczky négy táblaképe közül az 1982-es monográfiában is illusztrált Spektrum cirkusz című alkotás lehet a legdrágább (10-15 ezer font).
Természetesen az elmúlt évekhez hasonlóan most sem hiányzik a Sotheby's magyar anyagából 19. századi klasszikusaink néhány alkotása. Munkácsy Mihálytól az Ásító inas című 1869-es táblaképre lehet licitálni, amelynek híres előtanulmánya a Magyar Nemzeti Galéria gyűjteményében található. A 40-60 ezer fontos becsérték itt is túl alacsony lehet, hiszen emlékezzünk arra, hogy tavaly a 120-180 ezerre tartott Forrásnál című Munkácsy-kép végül 525 ezer fontért kelt el Londonban. Az anyagot ifjabb Markó Károly és András egy-egy tájképe, továbbá László Fülöp, Polgáry Géza, Fényes Adolf és Ujváry Ignác munkái egészítik ki. Nem az alkotó, hanem a téma teszi magyar vonatkozásúvá Rudolph von Alt 1848-ra datált akvarell városlátképét, amely nemcsak a felismerhető épületek, hanem az utcai feliratok - kávéház stb. - tanúsága szerint is a reformkori Pestet ábrázolja.
A magyar festmények egyébként olyan, a nemzetközi piacon is elismert német, osztrák és cseh művészek alkotásainak társaságában kerülnek kalapács alá, mint például Max Liebermann, Max Slevogt, Adolph von Menzel, Hans Makart, vagy éppen a szecesszió nagymestere, Alphonse Mucha. Utóbbi művésztől öt különböző technikájú alkotásra - rajzokra, olajfestményekre - tehetünk szert, szerencsés esetben már tízezer font körüli összegért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.