Új szőnyeget vásárolni jó befektetés, hiszen a most réginek, antiknak számító darabok is valamikor újak voltak - mutat rá Kalmár Ervin, a Nagyházi Galéria szőnyegbecsüse. Ugyanakkor ne feledjük el, hogy egy ilyen típusú befektetés csak ötven-száz év múlva fog megtérülni, ugyanis legalább ennyi idő kell, hogy egy szőnyeg "antiknak" számítson - így inkább az unokáinknak hajt majd hasznot, nem nekünk. Ha rövid idő elteltével kívánjuk értékesíteni, akkor szinte biztos, hogy még az eredeti vételárát sem fogjuk megkapni, hiszen a kereskedőknek hatalmasak a készleteik és gyakorlatilag korlátlanok a beszerzési forrásaik. A hosszú távú megtérülésen kívül azonban az új szőnyeg mellett szólhat az is, hogy egy rossz állapotú, kopott régi darab helyett vehetünk egy színvilágában, motívumkincsében ugyanolyat - értelemszerűen tökéletes állapotban.
Az új szőnyegek árára nézve szinte képtelenség iránymutatást adni. Ahogy egy régi szőnyeg esetében, itt is számos tényező szabja meg azt, hogy jó vétel-e a kiszemelt áru. Általánosságban azt mondhatjuk, hogy minél jobb anyagból, tehát minél természetesebb alapanyagokból készült, minél sűrűbb a csomózása, annál jobb minőségű. Ugyanennyire meghatározó, milyen vidékről származik, és hogy mennyire őrzi a származási helyéhez illő jellegzetességeket. Ha mindezen értékeket optimalizáljuk, még akkor sem határozható meg például négyzetméterár, ugyanis a szőnyegek - bár alapvetően funkcionális tárgyak - leginkább egy egyedi műalkotáshoz hasonlíthatók. Egy nagyobb méretű tárgy általában többet ér, de lehet, hogy a kisebbnek olyanok a művészi kvalitásai, annyira különleges, hogy ára jóval meghaladja a nagyobbét. Éppen ezért csak alapos tájékozódás után szabad belevágni a vásárlásba, ha pedig arre nincs időnk, akkor érdemes szakértő segítségét kérni. Magyarországon még mindig nincs akkora presztízse a nívós keleti szőnyegeknek, mint Nyugat-Európában, ebből kifolyólag nálunk még alacsonyak az árak - véli Kalmár Ervin.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.