Az őszi szezonban egy nem hagyományos műtárgyárveréseket szervező cég, a Max City bevásárlóközpontban működő Antik City aukcióskatalógusainak bemutatását is tervezi az Axioart műkereskedelmi portál. Az első ilyen aukciót rögtön a műkincspiaci szezon elején, szeptember 18-án tartják: néhány száz lakberendezési tárgy, festmény, műtárgy, csillár, szőnyeg és bútor kerül kalapács alá, méghozzá a szervezők szándéka szerint jóval alacsonyabb kikiáltási áron, mint amekkorát a többi cégnél megszokhattunk. Ennek, továbbá a licitálás informális jellegének köszönhetően az esemény a bevásárlóközpont "civil" közönsége számára is vonzó lehet.
A 2001-ben alakult Axioart eddig 360 katalógust mutatott be, és 183 árverést közvetített élőben. Az internetes szolgáltató jelenleg a hazai műtárgy- és antikvár könyvpiacon működő aukciósházak mintegy 80 százalékát mondhatja ügyfelének, és - az aukciósházak saját rendszereit leszámítva - gyakorlatilag az egyetlen olyan cégnek számít, amely a vásárlók számára lehetővé teszi az interneten keresztüli licitálást.
Kovács Eszter üzletágmenedzser szerint egy-egy az Axioart által közvetített műtárgyárverésre átlagosan hét online licitáló jelentkezik be, míg a könyvaukciók esetében kétszer ekkora az érdeklődés. A vevők számára ingyenes ez a szolgáltatás, és természetesen azért sem kell fizetni, ha valaki licitálási jog nélkül, csupán követni kívánja az árverés menetét. Ahogy az aukcióstermekben, úgy természetesen az Axioart portálján keresztül is sok külföldi gyűjtő vesz részt a licitálásban. Arányukat Kovács Eszter 20-30 százalékra becsüli, ám például a Biblical World Gallery judaika-árveréseinél ez jóval magasabb.
Bár az árverések forgalmának egy százaléka körül van a netes licitálóknak leütött tételek értéke, néha értékesebb darabok is ezen a módon cserélnek gazdát. A 2005. tavaszi szezonban ilyen volt például Jókai Mór műveinek 100 kötetes összkiadása (Múzeum Antikvárium, 450/500 ezer forint) vagy egy Jaeger LeCoultre aranyóra (Polgár Galéria, 360/360 ezer forint). Emlékezetes annak a Zsolnay porcelánfajansz névjegytartónak az esete is, amelynek ára 150-ről 500 ezer forintig emelkedett a Villás Galéria 2002. decemberi aukcióján. A küzdelem vége felé egy telefonos és egy amerikai internetes licitáló maradt versenyben, és végül utóbbihoz került a műtárgy.
A portál az aukciós időpontok, katalógusok és eredmények közzétételén, illetve a hagyományos árverések online követésén kívül módot ad virtuális galériák kialakítására, illetve 2005 elejétől ingyenes apróhirdetések elhelyezésére. Mód nyílik ezenkívül különböző műtárgyak internetes árverezésére is. E téren azonban az Axioart korántsem egyedüli szereplője a magyar piacnak - elég a Vaterára vagy a hazai gyűjtők által is jól ismert Ebay.com-ra utalni (VG, 2004. szeptember 6., 15. oldal).
A honlap látogatóinak érdeklődése egyébként nagyjából megegyezik a "valódi" műkincspiacon tapasztalhatóval. A leggyakrabban keresett nevek listáját toronymagasan a Zsolnay vezeti, majd Mednyánszky és Munkácsy következik. Kovács Eszter szerint az online licitálók elsősorban a középkorú gyűjtők közül kerülnek ki; a fiatalabbak megnyerése fontos feladat, hiszen ezzel nemcsak az Axioart, hanem a műkincspiac egészének ügyfélköre bővülhetne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.