Egy magyar főúri dinasztia hagyatékára licitálhatnak a Dorotheum holnapi aukciójának résztvevői. A Pálffy család hercegi ágának kincseit a leszármazottak mind a mai napig őrizték, azután is, hogy a família férfiágon Pálffy László 1947-es halála után kihalt. A Bécsben kalapács alá kerülő festményanyag nem mérhető ahhoz a kollekcióhoz, amelyet a család grófi ágának tagja, Pálffy János 1912-ben a Szépművészeti Múzeumnak ajándékozott, és amely az egykori Esterházy-képtár mellett azóta is a budapesti múzeum legpatinásabb részének számít. A Dorotheumnál elsősorban a Pálffy család tagjairól és más, velük kapcsolatban állt arisztokratákról készült arcképre - köztük számos portréminiatűrre - licitálhatunk. A legmagasabbra taksált darab a neves biedermeier festő, Moritz Daffinger Károlyi Ferdinandine grófnőt ábrázoló, 1840 körül készült akvarellje (30-35 ezer euró). Az inkább érdekes, mint különösen értékes festménykollekcióval szemben a műtárgyanyag valóban fejedelmi. Címerekkel, portrékkal, látképekkel díszített porcelán-, üveg- és ezüsttárgyak sora vár gazdára, köztük a napóleoni háborúk idején készült, aranyozott strasbourgi étkészlet (4-8 ezer euró), XVI. Lajos kori, ugyancsak aranyozott kandeláberpárok (30-40 ezer euró). Gyönyörű díszszablyák, míves bútorok, kristálycsillárok és keleti műtárgyak is nagy számban felbukkannak a kínálatban.
A Dorotheum október eleji aukciós hetén vegyes eredmények születtek. A legnagyobb érdeklődéssel várt régi festményaukción a felkínált 405 tétel kevesebb mint fele, 175 alkotás talált gazdára. Visszamaradt egyebek mellett Francesco Guardi velencei capricciója (VG, 2005. október 3., 19. oldal), és nem akadt jelentkező a legtöbbre tartott osztrák biedermeier festő, Ferdinand Georg Waldmüller kifogástalan provenienciájú tájképére sem (előbbi képért 120-160, utóbbiért 80-120 ezer eurót vártak a ház szakemberei). Ezzel szemben a csúcsművek közül beváltotta a hozzá fűzött reményeket Bartolommeo da Brescia Salvator Mundija és a Paul de Vos-Jan Wildens festőpáros Paradicsomi tájképe: mindkettőt 120 ezer euróért, azaz 30 millió forintért ütötték le. Közel ugyanennyiért cserélt gazdát az idősebb Jan Brueghel legfontosabb késői követőjeként számon tartott, 1728-ban Prágában elhunyt Johann Jacob Hartmann két allegorikus tájképe. A magyar vonatkozású alkotások szintén hullámzó eredménnyel szerepeltek: a Bogdány Jakabnak, illetve körének tulajdonított két madaras csoportkép közül az olcsóbbra volt csak jelentkező (4500 euró).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.