Az előző év második negyedévéhez viszonyítva a régió társaságai díjbevételeiket 14,3 százalékkal, több mint 1 milliárd euróra növelték. Bár nehéz piacon kell működnünk, képesek voltunk növelni a díjbevételeinket az első félévben, ez egyértelműen jelzi ügyfeleink bizalmát, és tükrözi azokat az erőfeszítéseket, amelyeket többcsatornás értékesítés módszerünk alkalmazásával tettünk a régióban - összegez Werner Zedelius, az Allianz igazgatóságának a növekedő piacokért felelős tagja.
Az élet- és egészségbiztosítási üzletág 479 millió euró kötelező díjbevételt realizált. Éves összehasonlításban a díjbevétel 21 százalékkal csökkent, főként azért, mert lengyelországi banki partnerünk, a PEKAO kevesebbet tudott értékesíteni. Ha ezt a hatást kiszűrjük, a régióban a díjbevételek 12,2 százalékos növekedését állapíthatjuk meg. Az előző év azonos negyedévéhez viszonyítva a New Europe-ban működő Allianz társaságok a kötelező díjbevételeiket 3,7 százalékkal, 234 millió euróra tudták növelni. A díjbevétel csökkenésével összhangban az Élet- és Egészségbiztosítási üzletágban az üzemi eredmény 22 százalékkal, 28 millió euróra csökkent, 2007. első félévével összehasonlítva.
Kiemelendő, hogy Magyarországon az Allianz folytatta jelentős növekedését a 2008. év első félévében, díjbevételét pedig 69,6 százalékkal, 95 millió euróra tudta növelni. Az Allianz életbiztosítási üzletágának növekedése Szlovákiában szintén jelentős, itt a díjbevételek 15 százalékkal, 145 millió euróra nőttek. Ez a növekedés főként a befektetéshez kapcsolódó termékek értékesítésének köszönhető.
A nem-élet üzletágban realizált bruttó díjbevételek 2008. első félévében több mint 21 százalékkal, 1,6 milliárd euróra emelkedtek. 2008. második negyedévében a díjbevételek 12 százalékkal nőttek2, elérve a 781 millió eurós volument, a 2007. év második negyedévével összevetve. A Nem-élet üzletág üzemi eredménye a tervezettnél magasabb lett, de a 129 millió eurós eredmény így is 9,8 százalékos csökkenést mutat, amely főként az egész piacot sújtó káreseményeknek tudható be. A 2008. első félévében a növekedést főként az orosz és a lengyel piac táplálta. Az oroszországi Allianz társaságok produkálták a legnagyobb, több mint 81 százalékos növekedést, amelyhez 486 millió eurós díjbevétel társult. Az Allianz Lengyelország több mint 25 százalékkal tudta növelni díjbevételét, amely így 277 millió eurót tett ki. Ezeket a pozitív fejleményeket főként a gépjármű-biztosításoknak köszönhetjük.
Folyamatosan erősödő jelenlét
2008. májusában az Allianz belépett a szlovén piacra is, és Ljubljanában megnyitotta első fiókját. A társaság aktív szereplő kíván lenni ennek a fontos piacnak a jövőbeni fejlesztésében. Az Allianz Azerbajdzsánban is terjeszkedik, ahol a ROSNO áprilisban képviseleti irodát fog nyitni Bakuban.
NEW EUROPE
Az Allianz aktívan tevékenykedik Azerbajdzsánban, Bulgáriában, Horvátországban, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Kazahsztánban, Lengyelországban, Oroszországban, Romániában, Szlovákiában, Szlovéniában és Ukrajnában. 2007. február 21-től az Allianz konszolidálta a ”ROSNO“-t, 2007. május 21-től pedig első ízben a “Progress-Garant“-ot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.