A feladatot – már hogy milyen elnevezéssel is illessék legújabb betéti ajánlataikat – eltérő stratégiák mentén oldották meg az érintettek: több hitelintézet teljesen új elnevezésekkel lepte meg régi és leendő ügyfeleit, illetve akad, aki továbbra is a régi, bevált elnevezéseket használja. Jól körülhatárolható viszont egy harmadik csoport is, amely a legkevésbé kockázatvállalónak tekinthető ezen a téren, hiszen egész egyszerűen csak „akciós betét” névvel illeti bőven kétszámjegyű éves kamat mellett árult termékeit.
A legütősebbnek tűnő névvel kétségkívül a Volksbank állt elő, hiszen „Biztos tizenkettő” konstrukciót látva az ügyfél önkéntelen a hasonló című, annak idején kitörő sikert aratott filmre asszociál, és egyben az éves kamat is azonnal egyértelművé válik számára. A gond csak az, hogy a konstrukciót az idő előrehaladtával felülírta az élet, és az eredetileg 1 hónapos futamidejű, értelemszerűen 12 százalékos kamat mellett kínált betétet már három hónapos lejárattal és 13,50 százalékos hozammal árulja a hitelintézet. A Volksbank tarsolyában ugyanakkor más, szereplésre érdemes ajánlat is lapul, igaz, ennek fantázianeve kissé hosszabbra sikeredett: a „Virágzó kamat forint betéti akció IV.” három hónapos futamidőre kínál évi 12 százalékos kamatot.
Az OTP Bank a jelenlegi piaci környezetben kulcs-kifejezéssé vált „Bizalom” szóval operál akciós betéteinél, amelyekből létezik „Extra” és „Plusz” nevű változat is. Az elnevezést viszont feltehetően nem a jelenlegi piaci környezet, hanem a bank nem is olyan régen bevezetett, „Megbízunk egymásban” szlogenje generálta. Hosszú nevű konstrukcióból az OTP-nél sincs hiány, és ebből sem maradt ki a kulcsszó: a befektetési alappal kombinált betétje HozamDuó Bizalom Megtakarítási Csomagként szerepel a kínálatban.
A Raiffeisen Bank viszont ezúttal rövid és frappáns fantázianevekkel lepte meg ügyfeleit: a legmagasabb, 13,50 százalékos kamattal kecsegtető konstrukcióját „Szimpla lekötött betét”-ként árulja a honlapján, ám létezik „Egyszerű” és „Nyugalom” névre keresztelt változat is. Ez utóbbi elnevezéséhez az ötletet valószínűleg a futamideje adta, hiszen 9 havi futamidőre kínál egyébként 11,50 százalékos, éves kamatot.
Mindenképpen említést érdemelnek a K&H akciós betétei is, amelyek lényegre törően tájékoztatnak a célcsoportról: a vélhetően a „Welcome” szóból származtatott „Üdvözlet” betét az új ügyfeleknek, a „Köszönet” pedig a régi, hűséges klienseknek szól, kiemelt kamatok mellett.
A KDB Bank viszont a „TOP” szócskában látta kampánya sikerének a kulcsát: a szó után szereplő szám a hetekben kifejezett futamidőről tájékoztatja az ügyfelet, így létezik TOP 50, vagy TOP 100 névre keresztelt verzió is.
Az FHB régi ügyfeleinek a szintén pozitív értékeket sugalló „Presztízs” szóval kedveskedett: az e névre keresztelt betét azoknak jár, akik már a bank tavaszi akciójában is részt vettek.
Az Erste Bank pedig a megnyugtató üzenetet hordozó „Kamatbiztos” betétet kínálja mostanság, három hónapos futamidő, és igen jó, évi 13,50 százalékos kamat mellett.
Akadnak persze a régi, jól bevált nevekhez ragaszkodó szereplők is: a Budapest Bank a „Prémium”, a CIB pedig a „Classic” betétet tartja kínálatában, természetesen a versenytársakéhoz igazított kondíciók mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.