BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jobbnál jobb fedőnevű kamatakciókkal csábítanak a bankok

Az október végi, három százalékpontos jegybanki alapkamat-emelésre nemcsak a betéti ajánlatok kondícióin keresztül reagáltak a hazai hitelintézetek: a kétségtelenül vonzó ajánlatok megjelenése mellett akcióba lendültek a marketingszakemberek is.

A feladatot – már hogy milyen elnevezéssel is illessék legújabb betéti ajánlataikat – eltérő stratégiák mentén oldották meg az érintettek: több hitelintézet teljesen új elnevezésekkel lepte meg régi és leendő ügyfeleit, illetve akad, aki továbbra is a régi, bevált elnevezéseket használja. Jól körülhatárolható viszont egy harmadik csoport is, amely a legkevésbé kockázatvállalónak tekinthető ezen a téren, hiszen egész egyszerűen csak „akciós betét” névvel illeti bőven kétszámjegyű éves kamat mellett árult termékeit.

A legütősebbnek tűnő névvel kétségkívül a Volksbank állt elő, hiszen „Biztos tizenkettő” konstrukciót látva az ügyfél önkéntelen a hasonló című, annak idején kitörő sikert aratott filmre asszociál, és egyben az éves kamat is azonnal egyértelművé válik számára. A gond csak az, hogy a konstrukciót az idő előrehaladtával felülírta az élet, és az eredetileg 1 hónapos futamidejű, értelemszerűen 12 százalékos kamat mellett kínált betétet már három hónapos lejárattal és 13,50 százalékos hozammal árulja a hitelintézet. A Volksbank tarsolyában ugyanakkor más, szereplésre érdemes ajánlat is lapul, igaz, ennek fantázianeve kissé hosszabbra sikeredett: a „Virágzó kamat forint betéti akció IV.” három hónapos futamidőre kínál évi 12 százalékos kamatot.

Az OTP Bank a jelenlegi piaci környezetben kulcs-kifejezéssé vált „Bizalom” szóval operál akciós betéteinél, amelyekből létezik „Extra” és „Plusz” nevű változat is. Az elnevezést viszont feltehetően nem a jelenlegi piaci környezet, hanem a bank nem is olyan régen bevezetett, „Megbízunk egymásban” szlogenje generálta. Hosszú nevű konstrukcióból az OTP-nél sincs hiány, és ebből sem maradt ki a kulcsszó: a befektetési alappal kombinált betétje HozamDuó Bizalom Megtakarítási Csomagként szerepel a kínálatban.

A Raiffeisen Bank viszont ezúttal rövid és frappáns fantázianevekkel lepte meg ügyfeleit: a legmagasabb, 13,50 százalékos kamattal kecsegtető konstrukcióját „Szimpla lekötött betét”-ként árulja a honlapján, ám létezik „Egyszerű” és „Nyugalom” névre keresztelt változat is. Ez utóbbi elnevezéséhez az ötletet valószínűleg a futamideje adta, hiszen 9 havi futamidőre kínál egyébként 11,50 százalékos, éves kamatot.

Mindenképpen említést érdemelnek a K&H akciós betétei is, amelyek lényegre törően tájékoztatnak a célcsoportról: a vélhetően a „Welcome” szóból származtatott „Üdvözlet” betét az új ügyfeleknek, a „Köszönet” pedig a régi, hűséges klienseknek szól, kiemelt kamatok mellett.

A KDB Bank viszont a „TOP” szócskában látta kampánya sikerének a kulcsát: a szó után szereplő szám a hetekben kifejezett futamidőről tájékoztatja az ügyfelet, így létezik TOP 50, vagy TOP 100 névre keresztelt verzió is.

Az FHB régi ügyfeleinek a szintén pozitív értékeket sugalló „Presztízs” szóval kedveskedett: az e névre keresztelt betét azoknak jár, akik már a bank tavaszi akciójában is részt vettek.

Az Erste Bank pedig a megnyugtató üzenetet hordozó „Kamatbiztos” betétet kínálja mostanság, három hónapos futamidő, és igen jó, évi 13,50 százalékos kamat mellett.

Akadnak persze a régi, jól bevált nevekhez ragaszkodó szereplők is: a Budapest Bank a „Prémium”, a CIB pedig a „Classic” betétet tartja kínálatában, természetesen a versenytársakéhoz igazított kondíciók mellett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.