Biztosítót elsősorban az alacsonyabb díj, illetve a magasabb hozam reményében váltanak az ügyfelek. Százból negyvenen ugyanakkor a döntés előtt egy-két óránál többen nem bíbelődnek a tájékozódással.
Bár egy új szolgáltató kiválasztását megelőzően ma már sokan tájékozódnak a biztosítók honlapjairól, a legtöbben változatlanul a család és az ismerősök véleményére hagyatkoznak inkább. Az Aegon megbízásából készült reprezentatív, telefonos felmérés során a 375 válaszadó 58 százaléka ezt jelölte meg döntése kiemelten fontos indokaként. A második legfontosabb érv a korábbi szolgáltatóval való elégedetlenség (46 százalék), míg a biztosító jó hírneve a válaszadók 37 százaléka, a jobb szerződési feltételeket, kedvező kiegészítő szolgáltatásokat pedig kevesebb, mint a válaszadók harmada számára volt döntő szempont a választásnál.
A tájékozódásra, információk begyűjtésére ugyanakkor az ügyfelek kevesebb, mint fele szán időt (48 százalék). Ők akár egy-két napot is hajlandóak eltölteni azzal, hogy megalapozottan döntsenek. Közel hasonló viszont azok aránya, akik legfeljebb a tanácsadójukat hajlandóak végighallgatni, egy-két óránál többet pedig végképp nem áldoznak a biztosítóváltás előtt a tájékozódásra. Az információgyűjtésnek ma már viszonylag fontos forrása az internet, hiszen százból 47 válaszadó a biztosítók honlapját kiemelt információforrásként említette.
Az ismerősök, családtagok véleménye a többség számára hasonlóan fontos szerepet játszik, minden második megkérdezett (51százalék) sorolta a leginkább fajsúlyos információszerző csatornák közé az ő véleményüket. A biztosítóváltás legfőbb akadályai között a megkérdezettek többsége (60 százaléka) a kedvezmények, hozamok elvesztését említette meg, de hasonlóan fajsúlyos (53 százalék) visszatartó erő a papírmunka, a nehézkes ügyintézés is. A biztosítót váltók többsége (72 százalék) ugyanakkor úgy érzi: megérte új szolgáltatóhoz szegődnie.
Tény ugyanakkor, hogy az ügyfelek többsége hűséges biztosítójához – 70 százalékuk több mint hét éve ügyfele biztosítójának. Ez persze nem zárja ki, hogy közben más biztosítónak is ügyfele lett, de alapvetően elégedett biztosítója szolgáltatásaival. A megkérdezettek 77 százaléka ötös skálán négyesre vagy ötösre értékelte biztosítóját. A válaszadók átlagosztályzata 4,14-es volt. A megkérdezettek között a lakásbiztosítás volt a legelterjedtebb, amellyel a válaszadók 97 százaléka rendelkezett. Ezt követi a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás 69 százalékkal, míg casco biztosításról például csak a megkérdezettek 25 százaléka számolt be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.