Az európai fogyasztói bizalom történelmi mélységeket ért el 2008-ban, az 1-től 10-ig terjedő skálán az egy évvel korábbi 4,9-ről 4,3 százalékra esett vissza - derül ki a Cetelem Körkép 2009 című, 13 országra kiterjedő felmérésből.
Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy gazdasági válság ellenére a magyar lakosság nem tervezi drasztikusan visszafogni fogyasztását: borús közhangulatunk ellenére mi magyarok nyilatkoztunk úgy a legnagyobb – 84 százalékos – arányban, hogy az idén növelnénk fogyasztásunkat, ezzel párhuzamosan pedig a megtakarítási szándék nálunk a legalacsonyabb.
Ami pedig a fogyasztási hitelek piacát illeti: tavaly egyedül Spanyolországban csökkent az állomány, ám a közép-európai országok – köztük Magyarország – látványosan fejlődnek. Hazánkban a fogyasztási hitelek állománya 2008-ban elérte a 11,87 milliárd eurót, ami 38,2 százalékos bővülést jelent a bázishoz képest. Ezzel az egy háztartásra jutó fogyasztási hitel-állomány eléri a 3124 eurót – mai árfolyamon számolva közel 950 ezer forintot – Magyarországon, ami már az európai átlag kétharmadának felel meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.