BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Életbiztosítások –A kicsik kaszáltak, a nagyok vesztettek

Lassan lábal ki a biztosítási szektor a gazdasági válságból – derül ki a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) frissen közzétett harmadik negyedéves adataiból.

A biztosítók az első kilenc hónapban 604,3 milliárd forintnyi díjbevételre tettek szert, ez nagyjából nyolcadával kevesebb az egy évvel korábbinál. Különösen az életbiztosítási szektor szenvedi meg a krízist, ennek az ágazatnak a díjbevétele az első három negyedévben több mint 21 százalékkal, 280,5 milliárd forintra esett vissza. Az összeg háromötöde egyébként befektetéshez kötött, más néven unit-linked termékekből származott.

Az élet ágban a legnagyobb csökkenést az Allianz és az Aviva szenvedte el, amelyeknél a díjbevétel kilenc hónap alatt éves összevetésben több mint 45 százalékkal zsugorodott, de az Uniqánál is a 40 százalékot közelíti az életbiztosítási díjbevételek csökkenése. Vannak azonban már javulásra mutató jelek is: az Avivánál például pusztán a harmadik negyedévet vizsgálva már csak 24 százalékos a visszaesés. „Az Aviva fokozatosan nyeri viszsza az ügyfeleket” – magyarázza Bartók János vezérigazgató, aki szerint a piac idei harmadik negyedéves adataiból már látszik: az ügyfelek hisznek a hosszú távú megtakarításokban, hiszen a rendszeres befizetések egyre stabilabban tartják magukat.

Míg a patinásabb szereplők komoly visszaesést tapasztaltak az idén, a kisebb, nemrég indult életbiztosítók gyorsan növekedtek. A legkiemelkedőbb bővülést a CIG Közép-európai Biztosító produkálta: több mint hétszeresére, 6,6 milliárd forintra növelte a díjbevételét. Kisebb arányban ugyan, de néhány banki hátterű életbiztosítónál – Erste, K&H, MKB – is gyarapodott a díjbevétel.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.