BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hol kötötték eddig a legtöbb új kötelezőt? Toplista!

Az idei kötelező kampány első hetében az Allianz, az Uniqa, valamint az Aegon vezeti az új kötések listáját: minden második autós ennél a három biztosítónál kötött szerződést – derül ki a CLB Független Biztosítási Alkusz adataiból.

Érdekes fejlemény, hogy a banki hátterű, vagy szoros banki kötődéssel rendelkező biztosítók iránt a legnagyobb az autósok bizalma. A piacvezető alkusz által működtetett biztositastipp.hu statisztikái szerint ugyanis - bár a kötelező biztosítás kiválasztásánál már valóban nem csak az ár számít- az Aegon, az Allianz, és a K&H Biztosítókat több mint 90 százalékban választják az ügyfelek, ha azok legkedvezőbb díjat ajánlják nekik. Ez az arány – nevezzük a biztosítók bizalmi indexének – más társaságok esetében átlagosan csak 60-70 százalék.

Az Allianz több mint ötödét szerezte meg az eddig biztosítót váltó ügyfeleknek, igaz, csaknem ennyi autós el is vándorolt a társaságtól. Így, ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, a piacvezető cég ügyfeleinek száma nem változik jelentősen. Jelentősen bővülhet viszont az Uniqa és az Aegon ügyfélállománya: nyolcszázezer biztosítást váltó autóst feltételezve a jelenlegi tendenciák fennmaradása esetén előbbi harmadával, míg utóbbi negyedével bővítheti kötelezős ügyfélkörét.

A győztesek közé sorolható a Generali-csoport is: a Generali-Providencia és a Genertel – közel azonos teljesítménnyel – együttesen a kötési lista második helyét tudná elfoglalni.

A bizalmi index vizsgálatából egyértelmű, hogy az egyesületi forma még mindig nem tudta visszaszerezni a MÁV ÁBE fiaskója után elvesztett bizalmat, hiszen a Közlekedési Biztosító Egyesületet (KÖBE) alig 61 százalékban választják csak azok az ügyfelek, akiknek pedig a KÖBE ajánlja a legolcsóbb biztosítást. Hasonló akadályba ütközött a Genertel is, amely vélhetően még mindig az indulása első évének visszavonható kármentességi kedvezménye miatt kevésbé népszerű. Noha ezen a gyakorlaton már a tavalyi kampányban változtatott a Generali csoportba tartozó direktbiztosító, bizalmi indexe mégis 50 százalék alatti volt az első héten.

A tavalyi csaknem tíz százalékos állományvesztés után az idén akár pozitív szaldóval is zárhat a K&H Biztosító, ha a következő hetekben is hasonló arányban szerez, illetve veszít ügyfeleket. Az OTP Garancia és a Groupama biztosítók összeolvadásából idén létrejött Groupama-Garancia sem a bizalmi indexet, sem az új szerzések számát tekintve nem szerepel túl jól: utóbbinak oka a kínált díjstruktúra, míg a bizalom tekintetében valószínűleg éppen az akvizíció körülményei zavarták meg a korábban két külön biztosítóhoz tartozó ügyfeleket. Az új társaság a jelenlegi állás alapján a kampány végére akár a kötelező biztosítási állományának negyedét is elveszítheti.

Ennél is rosszabbul járhat viszont a piachoz tavaly csatlakozó Wabard biztosító, amely – mivel a kampányban új szerződést nem köthet, meglévő ügyfeleinek pedig nagyjából a tavalyi tarifáit hirdette meg – a piacon végbement általános díjcsökkenés miatt ügyfeleinek akár többségét is elveszítheti a jelenlegi tendenciák folytatódása mellett.

Ami az általános díjcsökkenést illeti, korábbi várakozásainkat megcáfolva ismét meglepetést szereztek a biztosítók. – mondta el Bravik Attila, a CLB helyettes ügyvezetője. – A biztositastipp.hu oldalon tarifáló és szerződést kötő ügyfelek eddig átlagosan 18 százalékkal kötöttek olcsóbban biztosítást, mint a tavalyi kampányban.”

A biztosítók sorrendjét az első hét adatai alapján itt tekintheti meg

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.