Így a legalacsonyabb – például 500 ezertől egymillió forintig terjedő – ügyértékeknél azonos, mindössze hétezer forint a közjegyzői díj és a költségtérítés, míg egyre feljebb haladva nő a különbség a gépjármű-kereskedők előnyére. Erre azért is van szükség, mert a készletfinanszírozott autókat mindössze néhány hónapig és nagyobb hitelösszeggel finanszírozzák. A tízmillió forintot meghaladó hitelnél a lakossági tarifa 39 ezer forint, míg a flottát terhelő díj nem éri el a 30 ezret.
A könnyített autófinanszírozásra a múlt év szeptemberétől ad a törvény lehetőséget. A szabályozás a hitelezői garanciák erősítését és a visszaélések megakadályozását célozza. Az adós elleni felszámolás vagy végrehajtás esetén a finanszírozott gépjármű csak jelzálogjog-alapítással szolgálhat biztosítékul.
Ám mivel a gépjárműpiacon a vevő általában nem a hitelezővel, hanem a kereskedővel áll kapcsolatban, így a procedúra „macerás” és költséges a feleknek, ezért nem is élnek vele. Viszont hitelezői biztosíték híján nagy a kockázat: az autót – gazdájának mondjuk közüzemi tartozása miatt is – lefoglalhatják, elárverezhetik, a nyomott vételár miatt az ügyfél is, a hitelező is rosszul jár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.