A hazai piacon 12 társaság kínál lakásbiztosításokat, és több mint 3 millió lakásnak, vagyis a magyar háztartások nagyjából 70 százalékának van szerződése. Az év elején pedig még a szokásosnál is fokozottabb a verseny – hívja fel a figyelmet Hajas Gábor, a Generali vagyonbiztosítási üzletágának igazgatója.
Ez az időszak ugyanis az, amikor a lakók a társasházak biztosításáról döntenek, illetve az év első heteiben lehet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban megszerzett új ügyfeleket különféle szolgáltatásokkal – köztük otthonbiztosítással – megcélozni.
A cégek közötti rivalizálás miatt a piaci szereplők többsége úgy nyilatkozik, nem emel árat, az ügyfelek által fizetett díjak mégis nőttek az idén, nagyjából 3-6 százalékkal. Ennek az az oka, hogy a biztosítók követik az ingatlanállomány értékét, vagyis megemelik a biztosítási összeget – rendszerint valamelyik, a KSH által publikált árindex alapján.
Ennyit viszont az ügyfelek nagy része még lenyel, a biztosítók nem tapasztalnak tömeges felmondásokat. Változás viszont már észlelhető. Az árérzékeny kliensek a biztosítási fordulókhoz közeledve egyre gyakrabban vetik össze az árakat – osztja meg tapasztalatait Gorda Zsolt, a Köbe termékfejlesztési és kockázatelbírálási vezetője, és hozzáteszi: a lakásbiztosításoknál korábban megszokott hosszú életciklus modell megváltozni látszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.