A fordulat ugyanakkor még várat magára, a szervezet év végénél korábban nem számít élénkülésre. „A gépjárművek finanszírozásában nőtt a lízing piac részesedése; a kihelyezések csökkenése az országos átlag alatt van, míg az ingatlan finanszírozás a tavalyi egész éves 69 százalék helyett idén csak 59 százalékot esett vissza.” – hangsúlyozta Hordós Zoltán, a Lízingszövetség elnöke.
A makrogazdaság gyenge helyzete és a még mindig negatív jövedelmi kilátások nem kedveznek a lakossági keresletnek. Míg 2009 első negyedévében arányuk 33,7 százalék volt, addig 2010 első negyedévében már csak 20 százalék. „A kis- és középvállalkozások részesedése, az exportorientált vállalatok keresletének köszönhetően ugyan emelkedett, de a kkv-k finanszírozásának könnyítése érdekében mindeddig csak kis lépések történtek.
A gépjármű finanszírozásban nőtt a lízingcégek súlya; az új kihelyezéseknél 42,7 százalékos csökkenés történt, szemben az országos 55 százalékos visszaeséssel. A kihelyezések értéke 38,5 milliárd forint volt, amely 38,6 százalékkal marad el az előző időszaktól, ugyanakkor a retail esetében alacsonyabb volt a visszaesés szerződésszám tekintetében, mint a flottánál, előbbinél 33, utóbbinál 36 százalék.
2010 első negyedévében a lakásfinanszírozás értéke 2,46 milliárd forint, az ingatlanfinanszírozásé pedig 4,9 milliárd forint.; az előző év azonos időszakához viszonyítva ez 50, illetve 59 százalékos visszaesést jelent. A szerződések számában a csökkenés előbbinél 25, míg utóbbinál 59 százalékos volt a csökkenés.
A gépek és berendezések finanszírozásában 2010 első negyedévében a kihelyezések 13,1 milliárd forintot tettek ki, ez a teljesítmény 48,5 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A legnagyobb visszaesés a mezőgazdasági gépek piacán volt tapasztalható, ahol a kihelyezés több mint 60 százalékkal csökkent. A legkevésbé érintett szegmens az építőipari gépek és berendezéseké volt, ahol a visszaesés mértéke csupán 33 százalékot tett ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.