Csaknem hatmilliárd forint a piacvezető lakásbiztosító, az AEGON Magyarország ügyfelei által becsült kár összege május 15-e óta. A kárszakértők folyamatosan dolgoznak, a biztosító pedig az egyszerűsített és a telefonos kárrendezés mellett azzal is igyekszik segíteni a rászorulóknak, hogy a kárszemlénél előre veszi a vihar- és árvízkárok által különösen sújtott településeket, családokat.
Május 15-e óta c a piacvezető lakásbiztosító, az AEGON Magyarország szakembereihez. Az ügyfelek által becsült kárösszeg 5,933 milliárd forint. A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint hétfő délig országszerte több mint 190 ezer kárbejelentés érkezett a biztosító társaságokhoz, ezek becsült értéke meghaladja a 24 milliárd forintot. Az utóbbi évtizedek legsúlyosabb káresemény-sorozata közel 6 milliárd forinttal növelte meg a kifizetendő kártérítés összegét, és amennyiben folytatódik a mostanihoz hasonló, kedvezőtlen időjárás, a teljes összeg meghaladhatja a múlt heti, 30 milliárdos becslést.
Az AEGON kárbejelentések közül mintegy 34 ezret már rendezett a biztosító, a feldolgozottság 75 százalékos. A kárszemléknél előre veszik a vihar- és árvízkárok által különösen sújtott településeket, hogy a rászorulók mielőbb pénzhez juthassanak.
A biztosítók – köztük az AEGON Magyarország – továbbra is érvényben tartják a május közepén életbe léptetett rendkívüli intézkedéseket. A kárszakértőket átcsoportosítják oda, ahol a legnagyobb károkat okozta a rendkívüli időjárás, az ügyfélszolgálati irodák továbbra is meghosszabbított nyitva tartással üzemelnek, a telefonos ügyfélszolgálat munkatársai pedig emelt létszámmal és hosszabb munkaidőben fogadják a hívásokat. Mindezek ellenére a biztosítók az ügyfelek türelmét kérik, hiszen a hetek óta tartó rendkívüli időjárás következtében folyamatosan, naponta több ezer bejelentés érkezik.
Az AEGON Magyarország szakemberei speciális, érintőképernyős, hordozható számítógépek segítségével rögzítik az adatokat, így a kárrendezés, vagyis a banki átutalás már a helyszínről megkezdődhet. A biztosító továbbra is azt ajánlja a károsultaknak, hogy a bejelentés előtt lehetőleg keressék meg szerződésük számát az ügyintézés gyorsítása érdekében. A károk elhárításával nem kell megvárni a biztosító szakemberét, vagy a kárbejelentést – azt bármikor meg lehet kezdeni. Ha lehetséges, érdemes lefényképezni a kárt, és eltenni a károkat bizonyító maradványokat, törmelékeket, anyagokat.
Az AEGON Magyarország szakemberei ismételten felhívják a figyelmet: mindenképp érdemes a lakásbiztosításra szánni havi 1-2 ezer forintot. Szerződést bárki néhány perc alatt köthet akár online (www.aegon.hu, www.aegondirekt.hu), vagy bármelyik AEGON-fiókban országszerte.
A kárbejelentéseket az AEGON Magyarország a 06-40/204-204-es telefonszámon vagy interneten (www.aegon.hu) várja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.