Ahogy már sejteni lehetett, a cafeteria megadóztatása nem kedvez a pénztáraknak. Valószínűleg a munkáltatói befizetéseket terhelő 25 százalékos közteher okozhatta, hogy az első negyedéves tagdíjbevétel mindössze 17,4 milliárd forintot tett ki az intézményeknél, ez negyedével kevesebb a tavalyi első három hónapinál, és jó néhány évre visszamenőleg a legalacsonyabb érték. Utoljára 2004-ben fizettek be ennél kevesebbet az önkéntes nyugdíjpénztárakba az év első három hónapjában. A munkáltatók által befizetett tagdíjak összege valamivel több mint tízmilliárd forintot tett ki, és több mint 20 százalékkal lett kevesebb az egy évvel korábbinál. Ez azt jelzi, hogy a cégek többsége nem növelte meg a munkavállalók cafeteriáját annak érdekében, hogy kiküszöbölje az adóteher okozta veszteséget. Maguk a tagok még jobban visszafogták befizetéseiket, náluk 25 százalék körüli volt a csökkenés.
Szintén rossz hír a kasszák számára, hogy a taglétszám 2008 negyedik negyedéve óta tartó folyamatos erodálódása nem állt meg, január és március között több mint 7500-zal, 1,32 millióra csökkent a tagok száma. A kilépőknek a pénztárak több mint 13 milliárd forintot fizettek ki. Az átlépők száma is növekszik – bár a magánnyugdíjpénztárakétól még messze elmarad –, a vizsgált időszakban megközelítette a hatezer főt.
A gazdálkodást illetően a kasszáknak sikerült összébb húzniuk a nadrágszíjat. A működési célú kiadások az első negyedévben több mint 15 százalékkal, 1,27 milliárd forintra zsugorodtak, miközben a bevételek csak 7 százalékkal csökkentek. Emiatt a már régóta veszteségesen működő intézmények január és március között mindössze 81 millió forintos deficitet halmoztak fel. A legnagyobb megtakarítás a tagszervezéssel kapcsolatos ügynöki költségeknél mutatkozott, az erre fordított kiadás a harmadára csökkent. Közvetítők helyett a pénztárak inkább a reklámot helyezték az előtérbe, a marketingköltés ugyanis csaknem két és félszeresére hízott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.